Transfer på Sao Paulo Flygplats (GRU)

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Pushback, 17 November 2013.

1. Pushback

Pushback Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har någon i forumet flugit från GIG till Europa via GRU?

Jag tänkte boka biljett i First med Lufthansa från FRA till Rio och tänkte flyga tillbaka till MUC via GRU för att få den nya Första Klass hårdvaran ombord.

Detta lämnar mig i en oro kring vilken TAM flight jag måste välja för att få så mycket tid i Rio men ändå hinna till avgången från GRU kl 18:15. Alternativet blir att åka direkt flighten GIG-FRA med gamla blåa First hårdvaran....

Kan någon ge en riktigt bra feed back på transfertid på GRU etc?

2. Moco

Moco Medlem

Är allt på samma itinerary? Jag åker ofta till/från GRU och upplever att det för det mesta fungerar smidigt. Det är en liten flygplats till ytan sett. Däremot är det ju inte helt ovanligt med förseningar i inrikestrafiken som du får tänka på. Om allt är incheckat och klart behöver du bara gå från inrikes till utrikes och genom säkerhets- och passkontroll. Det går för det mesta hyfsat fort, men räkna med minst ett par timmar för att vara på den säkra sidan. Vad säger TAM/Lufthansa?

3. Pushback

Pushback Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte lyssnat med Lufthansa/TAM ännu men jag har läst att minimum connection time ska vara 50 min. Frågan är om jag vågar chansa på 1 timmes layover i GRU när jag kommer från GIG?

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Byte på GRU för att resa vidare till GIG så har United 40 minuters connection mellan planen (flyger med United mellan GRU-GIG) så det är väl åtminstone 40 minuters minimum connection för United i alla fall. Är dock lite orolig om man klarar den tiden i och med att man riskerar kanske försening när man kommer från USA.

5. Moco

Moco Medlem

Det kan fungera, men allt under 1 timme tycker jag låter kort, speciellt med tanke på ev. förseningar och/eller kö i passkontrollen. Det finns inte mycket att ta på om något skulle dra ut på tiden. Sitt hellre en stund i TAM's Sala VIP än att missa det helt :)

Last edited: 18 November 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!