Senaste nytt

Transfer på Narita, ankomst Thai First vidare med Asiana Business, vilken lounge?

palmen

Moderator
Imorgon bitti är tanken att jag ska anlända på Narita med Thai First och flyger visare med Asiana Business till Seoul. Kommer man in i någon av ANAs Suite lounger då vid denna transfer?

Läste en annan tråd där detta diskuterats och för någon hade det fungerat att komma in i Suite även om det enligt reglerna inte verkade som om det skulle fungera. Någon med erfarenhet eller kunskap?
 

Avgeek

Medlem
Imorgon bitti är tanken att jag ska anlända på Narita med Thai First och flyger visare med Asiana Business till Seoul. Kommer man in i någon av ANAs Suite lounger då vid denna transfer?

Läste en annan tråd där detta diskuterats och för någon hade det fungerat att komma in i Suite även om det enligt reglerna inte verkade som om det skulle fungera. Någon med erfarenhet eller kunskap?
Du bör mötas av Thai-representant när du kommer till Narita, och de brukar ta en till loungen när det är transfer-flyg, de kan säkert fixa in dig men ingen sure thing tyvärr. Kanske om du charmar representanten kanske han/hon kan fixa in dig, då det finns ett visst "andrum" när du blir eskorterad av ett annat flygbolags perosnal
 

palmen

Moderator
Kan informera om hur det slutade.
Narita är helt dött 0630 på morgonen. Inga personer i transferdesken utan man ombeds gå till gate 0800 för nytt boardingpass.

Loungerna ute vid gaten där man ankom var stängda så fick gå bort mot den vid gate 52. Här kommer man dock inte in utan boardingpass och kommer inte åt min bokning som visar att jag ska vidare i Business och First. Gick dock bra att visa Star alliance gold card för att bli insläppt i den vanliga ANA loungen, fick inte komma in i Suites även fast de ser att jag ankommit i First med Thai.

Så här livad är en av Japans mest trafikerade flygplatser 0630 en fredag. Absolut inga affärer är öppna
20170421_064140.jpg
 
Har en fråga om lounge-access inför min resa om en vecka.
Jag åker NRT-ICN den 4e maj med Asiana Business och fortsätter sen med Asiana First Class till New York. Får jag access till en Första klass lounge i Narita, och i så fall vilken?
 

palmen

Moderator
Har en fråga om lounge-access inför min resa om en vecka.
Jag åker NRT-ICN den 4e maj med Asiana Business och fortsätter sen med Asiana First Class till New York. Får jag access till en Första klass lounge i Narita, och i så fall vilken?
Flyttade in ditt inlägg i denna tråd då det är exakt samma scenario ut från Narita. Du får tillgång till ANAs vanliga lounger om det är så att de sköter detta på samma sätt som för mig. Jag försökte komma in i Suites delen men blev tvärnej på den.
 

Dr. Miles

Expert
Har en fråga om lounge-access inför min resa om en vecka.
Jag åker NRT-ICN den 4e maj med Asiana Business och fortsätter sen med Asiana First Class till New York. Får jag access till en Första klass lounge i Narita, och i så fall vilken?
Om jag tolkar Star Alliance webbsida rätt, man har tillgång till First class loungen på den flygplatsen man flyger i First class ifrån.
Det kan finnas undantag men så tolkar jag det.

Star Alliance skrev:
Eligible Customers

International First Class customers: Customers holding a boarding pass for a Star Alliance member airline operated flight in International First Class departing from the local airport.
Lounge Access Policy - Star Alliance - Star Alliance
 
Jag hade glömt bort din tråd, läste ju denna när du postade. Jag åker från Narita vid 20:05 så det lär vara lite mer fart på flygplatsen. Då får jag nöja mig med vanliga och sikta på första klass loungen i Seoul istället. Tror jag kan överleva det med.
Kan ju iofs testa så får vi se hur det går.
 
Har ni testat att komma in i United's förstaklasslounge? Personalen där verkade inte direkt vara paragrafryttare när jag var där. De släppte glatt in mig med motiveringen "since you're flying first class, you are of course welcome" trots att jag skulle åka vidare med ANA förstaklass och det fanns inte ett enda United-segment i min itinerary.
 

Dr. Miles

Expert
Har ni testat att komma in i United's förstaklasslounge? Personalen där verkade inte direkt vara paragrafryttare när jag var där. De släppte glatt in mig med motiveringen "since you're flying first class, you are of course welcome" trots att jag skulle åka vidare med ANA förstaklass och det fanns inte ett enda United-segment i min itinerary.
Fast det är skillnad från @Mathias Olssons fall.
I ditt fall flög du i First class från Tokyo Narita men @Mathias Olsson ska inte göra det.
 

palmen

Moderator
Har ni testat att komma in i United's förstaklasslounge? Personalen där verkade inte direkt vara paragrafryttare när jag var där. De släppte glatt in mig med motiveringen "since you're flying first class, you are of course welcome" trots att jag skulle åka vidare med ANA förstaklass och det fanns inte ett enda United-segment i min itinerary.
Men då reser du i Första klass och det är en helt annan situation, se inlägget från @Dr. Miles
Som sagt det skadar inte att försöka, men jag skulle inte lägga mer tid än nödvändigt på Narita, loungerna där är ingen höjdare enligt mig. Jga skulle istället sikta på att besöka Narita Town på dagen, ta någon öl/drink på Jet Lag Club som brukar öppna vid 16 och sikta på att vara tillbaka på flygplatsen till 18-18:30 ungefär.
 
Toppen