Senaste nytt

Transfer på Chicago O'Hare

Xilan

Medlem
En fråga om transfertid i Chicago.
Kommer med United från Charlotte en tisdag om ett par veckor. Landar 18:20.
Ska åka med SK946 till Arlanda 20:45. Båda benen i business. Jag är EBG men fru och två barn är det inte.

Det är alltså 2h 25 min transfertid. Har aldrig bytt flyg i Chicago tidigare, men senast när min hemresa påbörjades där var det väldiga köer.
Jag har ett alternativ att ta förmiddagsflyg från Charlotte och alltså landa redan 11:20 i Chicago och följaktligen 9 timmar att slå ihjäl.

Vad tycker expertpanelen? Behöver jag vara orolig att det ska upplevas som tajt med 2 h 25 min byte från United inrikes till SAS?
 

Canadien

Medlem
En fråga om transfertid i Chicago.
Kommer med United från Charlotte en tisdag om ett par veckor. Landar 18:20.
Ska åka med SK946 till Arlanda 20:45. Båda benen i business. Jag är EBG men fru och två barn är det inte.

Det är alltså 2h 25 min transfertid. Har aldrig bytt flyg i Chicago tidigare, men senast när min hemresa påbörjades där var det väldiga köer.
Jag har ett alternativ att ta förmiddagsflyg från Charlotte och alltså landa redan 11:20 i Chicago och följaktligen 9 timmar att slå ihjäl.

Vad tycker expertpanelen? Behöver jag vara orolig att det ska upplevas som tajt med 2 h 25 min byte från United inrikes till SAS?

Antar att det är UA3665, den ser ut att ha ganska bra track record senaste veckan. 2:25 ska normalt inte vara några problem även om du blir en timme sen med inkommande plan. Det är en bit att knalla mellan terminalerna men du borde ha goda chanser att hinna med. 9h på O Hare är inget jag skulle rekommendera med barnfamilj, och att kuska in till stan och tillbaks kan vara plågsamt om barnen är på fel humör.

United Airlines flight UA3665 - Flightradar24
 

agehall

Medlem
Vad tycker expertpanelen? Behöver jag vara orolig att det ska upplevas som tajt med 2 h 25 min byte från United inrikes till SAS?
Det du ska undersöka är hur vädret förväntas vara. Så länge det inte förväntas några snöstormar eller liknande ska inte 2h25m vara några problem, men om vädret ser ut att kunna spöka så blir det snabbt förseningar på ORD och inrikestrafiken brukar drabbas värre än longhaul...
 

mha321

Medlem
Vad tycker expertpanelen? Behöver jag vara orolig att det ska upplevas som tajt med 2 h 25 min byte från United inrikes till SAS?
Från inrikes till utrikes skulle jag inte vara speciellt orolig för 2:25. Finns ganska mycket marginal att ta av där för förseningar. Särskilt om familjen flyger i business, då borde de väl få fasttrack de också utan EBG.

Det hade varit värre åt andra hållet, men inrikes->utrikes brukar gå ganska fort.
 

Spax

Medlem
Det finns även en buss som går från terminal tre till terminal fem. På så sätt slipper ni security.

2.) you can take a transfer bus from Terminal 3 to Terminal 5 and bypass the security checkpoint in Terminal 5. The transfer bus service is year round with operation hours as follows: 10:30 am - 8 pm.

Transfer Bus Service Terminal 3 Pickup Locations
  • Gate G17
  • Gate K20
Connecting Traveler - O'Hare International Airport
 

Spax

Medlem
Det finns även en buss som går från terminal tre till terminal fem. På så sätt slipper ni security.

Testade denna i förra veckan. Det funkade ganska bra men vi fick vänta 35 minuter på bussen (mot utlovade 15 minuter). Ändå väldigt skönt att slippa passera security.
 

Attachments

  • IMAG2024.jpg
    IMAG2024.jpg
    95,1 KB · Visningar: 227

Bebban

Medlem
En fråga om stopover på O'Hare. Åker morgonflyg från Miami och landar kl. 09 i Chicago och ska sen vidare till Stockholm kl. 21.05. United economy från Miami och SAS business till Stockholm, bokat på samma biljett. Gott om tid att hinna med en tur in till Chicago alltså. Men frågan är hur vi gör med bagaget. SAS kundtjänst kunde inte svara på om vi fick checka in bagaget i Miami hela vägen eller om det måste plockas ut och checkas in igen i Chicago. Har någon erfarenhet av detta? Kan man checka in bagaget på O'Hare typ 11 timmar innan avgång? Vill ju inte släpa runt på massa väskor när vi gör stan ;)
 

Senator

Moderator
En fråga om stopover på O'Hare. Åker morgonflyg från Miami och landar kl. 09 i Chicago och ska sen vidare till Stockholm kl. 21.05. United economy från Miami och SAS business till Stockholm, bokat på samma biljett. Gott om tid att hinna med en tur in till Chicago alltså. Men frågan är hur vi gör med bagaget. SAS kundtjänst kunde inte svara på om vi fick checka in bagaget i Miami hela vägen eller om det måste plockas ut och checkas in igen i Chicago. Har någon erfarenhet av detta? Kan man checka in bagaget på O'Hare typ 11 timmar innan avgång? Vill ju inte släpa runt på massa väskor när vi gör stan ;)

United checkar in bagaget hela vägen, inga problem. Så när ni kommer till Chicago kan ni ta subwayn direkt från Terminal 1 till stan.
 

JohanE

Medlem
Har bokat resa för oktober lovet med bonusbiljetter i business för familjen. Vi landar 17.45.går det att hinna med ett AA flyg till Tampa som lämnar 19.17. Min erfarenhet är att det kan ta lite tid med bagaget. Själva immigration är ganska rapp.

Ska vi chansa eller ta morgonflighten dagen efter?
 
Toppen