Senaste nytt

Transfer på Chicago O'Hare

Jag skulle tro att du får gå igenom immigration i USA och plocka upp väskan samt gå igenom tullen. Väskan kommer då att vara taggad hela vägen så du bara droppar av den efter tullen.

Det bör vara proceduren, om det inte har ändrats nyligen. En smula omständigt, så jag undviker gärna byten i USA om USA inte är min destination...
 

MaBe

Medlem
Jag skulle tro att du får gå igenom immigration i USA och plocka upp väskan samt gå igenom tullen. Väskan kommer då att vara taggad hela vägen så du bara droppar av den efter tullen.

Det bör vara proceduren, om det inte har ändrats nyligen. En smula omständigt, så jag undviker gärna byten i USA om USA inte är min destination...

Första gången jag byter i Chicago, men har fått göra så med väskan i New York och Washington nyligen.

Jag brukar också försöka undvika mellanlandning i USA men den här gången var de andra alternativen för dyra eller fullbokade.
 

agehall

Medlem
Sist jag gjorde liknande byte på ORD fick jag ta ut bagaget och gå igenom tullen för att sedan lämna in det igen. Tror inte ORD fått international-international transfer eller vad det heter sedan dess heller, tyvärr.
 

AABack2ARN

Medlem
Vet inte vilka flygplatser i USA som har international-to-international (ibland kallat I2I) baggage transfer. Miami har det om jag minns rätt. Men jag är ganska övertygad om att ORD inte har det. Det har pratats om att vissa fler flygplatser skulle införa detta men så vitt jag vet har inget hänt.
 

agehall

Medlem
MIA har, det vet jag. Tror det är någon mer som har. DFW kanske? Tror det finns en tråd om det som jag inte orkar leta efter just nu.
 

MaBe

Medlem
Tack för snabb återkoppling, nu kommer nästa fråga.
Jag har fått några mexikanska delikatessostar som jag gärna vill ha med hem.
Under 11a på customs declaration frågar de om Food, men när jag läser på nätet ser det inte ut som att det är förbjudet att föra in ost.
Någon som har några synpunkter/kommentarer på det?

Edit: En av mexikanerna som är på samma möte som mig sa nu att han tagit med ost när han flugit till USA, så känns som att det är ok att ta med sig.
 
Last edited:

Flood

Medlem
Tack för snabb återkoppling, nu kommer nästa fråga.
Jag har fått några mexikanska delikatessostar som jag gärna vill ha med hem.
Under 11a på customs declaration frågar de om Food, men när jag läser på nätet ser det inte ut som att det är förbjudet att föra in ost.
Någon som har några synpunkter/kommentarer på det?

Edit: En av mexikanerna som är på samma möte som mig sa nu att han tagit med ost när han flugit till USA, så känns som att det är ok att ta med sig.

Ditt problem kan lika gärna bli att du inte får föra med dig osten ut ur USA. Prata med dem, att gå på hörsägen skulle inte jag rekommendera med CBP.
 

MaBe

Medlem
Förlåt, var otydlig i det jag skrev.
Givetvis skall jag deklarera det och prata med tullen.
Frågan var snarare om det var kört från början så det inte ens var lönt att ta med osten.
 
Toppen