Senaste nytt

Transfer London Gatwick-London Heathrow

johan_fbg

Medlem
Hela bokningen ligger på samma PNR vilket jag hoppas är till min fördel. Men om jag missar anslutningen på grund av trafikköer eller liknande antar jag att det finns en risk att jag måste köpa ny biljett.

Kommer göra allt som står i min makt för att det ska gå vägen, inget incheckat bagage SAW-LGW och bokat privat bil LGW-LHR.
 

doc

Medlem
Hela bokningen ligger på samma PNR vilket jag hoppas är till min fördel. Men om jag missar anslutningen på grund av trafikköer eller liknande antar jag att det finns en risk att jag måste köpa ny biljett.

Kommer göra allt som står i min makt för att det ska gå vägen, inget incheckat bagage SAW-LGW och bokat privat bil LGW-LHR.

Under de förutsättningarna kommer det säkert gå vägen. Jag hade inget bagage heller, men tog National Express-bussen och sist jag åkte tror jag vi blev lite försenade till LGW och det gick ändå utan allt för mycket stress. (Duschen i loungen på LHR fick bli en riktig snabbis.)
 
För många år sedan när jag flög till Perpignan i södra Frankrike med en genomgående biljett (allt på samma PNR) var jag tvungen att ta mig från Paris-Charles de Gaulle till Paris Orly och då fick man åka gratis med Air France-bussen om man hade en Air France-biljett. Erbjuder British Airways något liknade, fast för Heathrow-Gatwick?
 

AABack2ARN

Medlem
Erbjuder British Airways något liknade, fast för Heathrow-Gatwick?

Tror inte det. Kollar man på exempelvis Stockholm-Mauritius så behöver man byta flygplats i London. Oavsett biljettyp får man en kommentar

"The cost of the travel between airports is not included in your fare."

På hemresan får man dessutom en varning om

"Warning - your connecting flight leaves on the next day. You may need to arrange overnight accommodation for this connection."

Att man bokar men Club World biljett för närmare 40 000 SEK spelar uppenbarligen ingen roll ;)
 

famhanssons

Medlem
För många år sedan när jag flög till Perpignan i södra Frankrike med en genomgående biljett (allt på samma PNR) var jag tvungen att ta mig från Paris-Charles de Gaulle till Paris Orly och då fick man åka gratis med Air France-bussen om man hade en Air France-biljett. Erbjuder British Airways något liknade, fast för Heathrow-Gatwick?
Spelar ingen roll att allt är på samma biljett med BA. Man får själv stå för transferkostnaden.
 
Toppen