Transfer i Köpenhamn mellan utrikes och inrikes?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Hyperion007, 6 September 2011.

1. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag undrar om någon kan skriva en liten guide till hur man tar sig mellan terminal 3 och terminal 1 på CPH.
    Imorgon åker jag ARN-CPH-AAL och har aldrig rest inrikes i DK innan. Är det extra säkerhetskontroller? Jag har inget incheckat bagage. Är det bara att traska till vänster när man landat på B-gate i terminal 2/3?

Tacksam för hjälpen.

2. rickardjacobson

rickardjacobson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    map1 - Københavns Lufthavne
    Det är bara att gå till vänster,kommer inte ihåg att där ska vara någon mer säkerhetskontroll men inte helt säker. Kollar man på kartan så ser där ut att vara en säkerhetskontroll till. Enda är väl att det är en bra bit att gå! Om du går ut finns där buss som kör bort till andra terminalen men tvivlar på att det går snabbare än att gå direkt.

3. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säkerhetskontrollen är om man går utifrån direkt till terminal 1. Det är bara att gå, men det är en bit! :)

4. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar tackar.

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Det är inte så svårt, mest en bit att gå. SAS tycker det räcker med 40 minuter så det ska nog "gå" fint (haha).

1 person likes this.
  6. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är oändligt långt. Jag blev helt paff första gången jag skulle åka från T3. Hade ingen aning om att Kastrup var så stort, trots att jag åkt därifrån i många år...

7. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har 1,5 timme på mig eller något sånt så det ska nog gå fint

8. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns verkligen inte som en internationell storflygplats i T1, snarare VXO feeling :D

9. campaigner

campaigner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, avgångsgaterna ligger på markplan och man bordar genom att traska ut på asfalten och sedan upp i trappan till planen... Ibland får SAS för sig att landa där när man kommer från MUC - antagligen för att planet sedan ska gå vidare inrikes i Danmark eller något - och då får man en lång promenad till ankomst.

10. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    CPH-AAL var en vanlig boarding och inte en promenad på apron. Fick flyga ett CRJ 900 AAL-CPH, första gången för mig. Det var LITET! :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!