Senaste nytt

Transfer i Dusseldorf med separata biljetter

Hoppas jag hamnat i rätt forum för den här frågan.. Skulle ni våga köpa separata biljetter ARN-DUS - DUS-EWR med 4 1/2 timmes transfer? Skulle i så fall flyga Air Berlin och sedan vidare med Lufthansa, vilket betyder olika gater/terminaler (ankommer B eller C och avgår från A). Om det skulle bli något knas med den flighten och tar nästa får jag istället 1 1/2 timme på mig. Är det realistiskt eller bara dumdristigt?
Jag ska tillägga att jag reser med handbagage, åker Economy till DUS och sedan First till EWR. Jag känner väl till reglerna vid separata biljetter, jag är mest intresserad av hur det funkar och hur lång tid det tar i DUS då jag inte varit där tidigare.
 
Det fungerar ju så länge allt går smidigt. Düsseldorf är inte särskilt krånglig att byta på.
Problemet är om något slutar gå smidigt. Varför kör du inte allt på samma biljett?
 

gjohansson

Medlem
I DUS är allt innanför samma Security så det borde inte vara särskilt komplicerat men man vet aldrig så likt Jacob skulle jag nog ändå rekommendera samma biljett om möjligt
 
Ja, jag vet... Åker på bonusbiljett. Har idag SAS bokat i business till EWR och sedan First hem med LH. Samma poäng går ju åt även om jag bara reser First ena vägen. Försöker se om det är möjligt att åka First ut också om det är smidigt. Tvekar som sagt, blir kanske till att behålla SAS.. Eller eventuellt åka ner till DUS kvällen innan.
 
Ja, jag vet... Åker på bonusbiljett. Har idag SAS bokat i business till EWR och sedan First hem med LH. Samma poäng går ju åt även om jag bara reser First ena vägen. Försöker se om det är möjligt att åka First ut också om det är smidigt. Tvekar som sagt, blir kanske till att behålla SAS.. Eller eventuellt åka ner till DUS kvällen innan.
Ja men åker du på bonusbiljett så be dem lägga på första benet på bokningen bara. Kostar 150 kr i ändringsavgift.
 

Senator

Moderator
Jag skulle inte åka Lufthansa First från Dusseldorf då stora delar av den totala upplevelsen missas.

Har du kollat om det finns plaster från Stockholm via München eller Frankfurt till New York på dina datum? Sedan betalar du First båda vägar trots att du flyger bara en väg.

Du kan boka ARN-MUC/FRA-DUS-EWR på en biljett som alternativ. Då får du i alla fall en del av upplevelsen med FCT/FCL
 
Jag skulle inte åka Lufthansa First från Dusseldorf då stora delar av den totala upplevelsen missas.

Har du kollat om det finns plaster från Stockholm via München eller Frankfurt till New York på dina datum? Sedan betalar du First båda vägar trots att du flyger bara en väg.

Du kan boka ARN-MUC/FRA-DUS-EWR på en biljett som alternativ. Då får du i alla fall en del av upplevelsen med FCT/FCL

Jag vet. Den här gången är jag inte flexibel med datum och reser tillsammans med min systerdotter som aldrig åkt annat än economy förut. Vill ge henne en fin upplevelse. Åker på en 50% rabatt så First kostar bara 20000 poäng mer per pax.. Ok för mig, även om jag hellre åkt via MUC eller FRA.
 
Last edited:
Toppen