Transfer i Doha

Diskussion i 'Oneworld' startad av gillarattflyga, 27 Februari 2014.

1. gillarattflyga

gillarattflyga Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjenare alla businessclass.se:are! ;)
    Jag håller på att planera för en resa med Qatar och pröva deras nya b787-dreamliner (som jag aldrig har åkt). Jag tänkte mellanlanda i Doha och sedan vidare till DXB. Hur mycket tid behöver man som transfer i Doha (två Qatar flyg)? Räcker 45 minuter som bokningssystemet vill?

Tack på förhand
    GILLARATTFLYGA

2. PG

PG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har gjort den resan med en 15 minuters försening från Arlanda, mig plockade de upp vid fpl och körde mig till den andra kärran. Tycker nog ändå att det är rätt tight, även utan förseningar.....Doha är ju som det är med de relativt långa busstransfers mellan fpl och terminal.

edit.. Ska tillägga att jag inte hade något incheckat bagage...

3. johansch

johansch Medlem

Qatar Airways kör cirka ett dussin flighter DOH-DXB varje dag så om man missar anslutningen behöver man nog inte vänta så värst länge.

4. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har också gjort detta byte. I mitt fall så var det inga problem att hinna.
    Men som johansch säger så går där flyg hela tiden DOH-DXB. Har en
    bokning i Oktober men valde då längre tid då jag hoppas att den nya
    flygplatsen HIA har öppnat. Tror inte Qatar Airways har sparat på krutet när det
    gäller loungerna i den.

5. Kan säga direkt att 45min inte kommer räcka. Men å andra sidan om du flyger med samma bolag helavägen så är det upp till dem att fåihop din transfer. och det går många flyg mellan doha och dubai...so ska inte vara några problem.

6. gillarattflyga

gillarattflyga Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller egentligen är det faktiskt hemresan DXB-DOH-CPH som är bekymret men får nog ta bytestid på 1:45 som också fanns.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!