Senaste nytt

Traktamenten 2015

Morgan

Medlem
Ska vi diskutera om samma sak varje år?
Att diskutera korrekta nivåer för traktamente i en tråd om traktamenten, i samband med att traktamenten uppdateras är väl on-topic?

Diskussionen kan väl leda till att några blir mer nöjda över de traktamentesbelopp de får och tycker de är generösa, och några andra blir mer missnöjda och känner sig lurade på konfekten och vill resa mindre. D.v.s. bidrar till mer medvetna resenärer!
 

Dr. Miles

Expert
Att diskutera korrekta nivåer för traktamente i en tråd om traktamenten, i samband med att traktamenten uppdateras är väl on-topic?
Jag pratar inte om det är On-topic eller Off-topic.
Det som du tar upp nu har inte ändrats, bara värde av traktamenten. Därför känns det som du och andra repeterar saker som vi har diskuterat sedan länge. Inget att tillföra nytt.
 

flybob

Medlem
Att diskutera korrekta nivåer för traktamente i en tråd om traktamenten, i samband med att traktamenten uppdateras är väl on-topic?

Diskussionen kan väl leda till att några blir mer nöjda över de traktamentesbelopp de får och tycker de är generösa, och några andra blir mer missnöjda och känner sig lurade på konfekten och vill resa mindre. D.v.s. bidrar till mer medvetna resenärer!
Det är nog snarare fråga om att det är samma visa varje gång, som @johhenrik så exemplariskt nämnde i början av tråden.
 

Pho

Medlem
Jag pratar inte om det är On-topic eller Off-topic.
Det som du tar upp nu har inte ändrats, bara värde av traktamenten. Därför känns det som du och andra repeterar saker som vi har diskuterat sedan länge. Inget att tillföra nytt.
Om inte gamla ämnen togs upp på nytt skulle forumet snabbt bli väldigt dött!

Är man inte intresserad är det bara att hoppa över tråden...
 

maba

Medlem
Orkar inte diskutera om det är en korrekt nivå eller inte på traktamentet då jag ändå inte kan påverka det. Däremot vill jag tacka @fcx för en gedigen lista med det nya, det gamla och den procentuella skillnaden på de olika traktamentena. Väldigt lättöverskådligt
 
Toppen