Trakdot - mobil spårningsenhet till väska (Gadget!)

Diskussion i 'Övrigt' startad av Palazzi, 23 Januari 2013.

1. På mässan CES2013, som nyss ägde rum, presenterade Trakdot en liten spårningsenhet som kan placeras i ditt bagage.

Enheten kommunicerar sedan, via gsm, med en server som fördelar information till din dator/smartphone.. Du kan därefter spåra din väska i google maps, och när du kommer inom ca 20m från väskan avger den även ett läte.

Trakdot Luggage Tracker, Track Lost Luggage, Airline Baggage, Air Travel, Flight

Enheten kostar ca 370SEK och finns till försäljning från April månad.

EDIT: Enheten är troligen avsedd endast för den amerikanska marknaden.

Last edited: 23 Januari 2013
  2. Det var ju riktigt tuff - men fungerar den utanför USA?

3. Så långt läste jag aldrig:p Tog nyheten från en annan sida, men där stod inget. Ska läsa på:)

EDIT: Det verkar ju inte lovande med tanke på kartorna och texten "Annual service fee - 12.99$"... Synd ifall det inte kommer för andra marknader.... :(

EDIT 2: Endast "nordamerika" .... men får intrycket att inte heller Kanada fungerar...

Last edited: 23 Januari 2013
  4. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fräck pryl dock, oavsett. Lite tråkigt om den inte rör sig utanför USA såklart.

(får man vara lite petig och påpeka att mässan lär ha varit CES och inte CET :eek: )

1 person likes this.
  5. Det får man! Teknik är inte riktigt mitt område... Lyckades tydligen blanda ihop namnet med en tidsenhet

6. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oroa dig inte. CES är bara den största teknikmässan som finns. ;) Ja, vår egen tidszon på vintern ligger nära till hands, eller hur?

1 person likes this.
  7. Får man ha en sån sändare på flyg?? Tveksamt i mina ögon...

8. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mmm och det lustiga är att det som gör att den kan kommunicera kommer från mig :).. En liten liten GSM modul...

9 personer gillar detta.
  9. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Det som förvånar mig att det tog så lång tid för dessa gadgets att nå marknaden. Teknik, OEM moduler och kretskort fanns ju redan för 8-9 år sen.

10. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den ser lite för stor ut för bjornstrom att sätta på gästboken.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!