Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Jacob

Medlem
Ny strejk i Frankfurt idag måndag 20 februari.

Strejken varar från måndag 20/2 klockan 05.00 till tisdag 05.00.
 

MarcusC

Medlem
Ny strejk i Frankfurt idag måndag 20 februari.

Strejken varar från måndag 20/2 klockan 05.00 till tisdag 05.00.

Lite mer info, det är Marshalls / Apron Control. Verkar vara svårlöst....

"Unfortunately the strike at Frankfurt Airport (FRA) has been extended once again, until February 22nd 5 am, local time.
Since the two parties did not come to an agreement yet, apron control an marshalling services will stay on a 48 hour strike."
 

rob74

Medlem
Då var det vältajmat för mig. Anlände FRA på morgonen 18/2 och åkte vidare på kvällen samma dag. Där hade man tur...
 

Jacob

Medlem
Strejk är utlyst på Heathrow Express, flygplatståget mellan Heathrow och Paddington station i London.

Strejken kommer pågå från söndag 26 februari klockan 12.15 till måndag 27 februari klockan 12.14. En ny strejk kommer pågå söndag 11 mars-måndag 12 mars, samma tider.
 

agehall

Medlem
Tydligen strejkas det i Paris idag, så vi som ska flyga AF via CDG idag kan förvänta oss problem. Fick höra att morgonkärran BCN-CDG hade blivit inställd pga detta. Det lär bli skoj för de som ska hem från MWC i BCN idag...
 

Dr. Miles

Expert
Det här är egentligen inte strejk eller trafikstörning men:

Jag pratade med ett bakanta som har kommit tillbaka från Bangkok nyligen.
Han sa att det pågår ombyggnad av säkerhetskontroll i avgångshallen och köerna till säkrhetskontrollen var extremt långa.

Den tidigare ombyggda säkerhetkontrollen framför J och K check in öarna öppnades igen, men det var lika fullt som köerna tilll säkerhetskontrollen framför T och U check in öarna. Sa min bekanta.

Så om ni reser ifrån Bangkok utan tillgång till Fast Track lane, det är nog bäst att vara på flygplatsen i god tid.
 
Toppen