Senaste nytt

Trafikvarningstråden

mha321

Medlem
Arlanda Express inställd. Smärre kaos att ta sig ut från ARN just nu. Bör påverka trafik in också.
Även andra tåg verkar stanna här på ARN och släppa sina passagerare.
Stopp även på pendeltåget norr om Rotebro pga olycka. Troligen är det bara tåg norrifrån som funkar. Står beräknat stopp 1-2 timmar på SL.
 

AABack2ARN

Medlem
Olycka någonstans runt Upplands Väsby ställer till det. Trafiken avstängd sedan 19:23 och beräknas pågå i 1-2 timmar enligt sl.se. Med andra ord ingen idé att ta sig till Märsta eftersom de tågen inte heller går.
 

Hudik

Medlem
Dimma idag i Hamburg och Frankfurt åtminstone. Vi LH5 har 35min senare slot från Hamburg till Frankfurt.

Kan bli en stökig dag idag.
 
Verkar vara dimmigt i Östersund idag. SK66 såg ut att göra några varv över flygplatsen innan man vände tillbaka till ARN enligt Flightradar24. SAS flight SK66 - Flightradar24
Oj, fullföljde de till Östersund, cirklade, och vände tillbaka till Arlanda - det kan ju inte vara helt vanligt? Fråga, finns det inga rimliga alternativ-flygplatser ute i obygden, eller har flygskatten tagit kål på dem alla?
 

Mr Basic

Medlem
Oj, fullföljde de till Östersund, cirklade, och vände tillbaka till Arlanda - det kan ju inte vara helt vanligt? Fråga, finns det inga rimliga alternativ-flygplatser ute i obygden, eller har flygskatten tagit kål på dem alla?
Haha! Har varken med flygskatt eller ”rimliga” flygplatser att göra. Skulle påstå att detta är common practice, undantaget om man vet att det går att landa om max 20-30 min (t ex pga snöröjning).
SAS i det här fallet vill ha tillbaka kärran i cirkulation istället för att den står i Sveg (utan vare sig möjlighet att ta hand om flygplan eller passagerare).
Jag vet, Sveg är lite överdrivet ;):D
Sedan löser man det på Arlanda (förhoppningsvis). Så här har man iaf gjort de senaste 15-20 åren. Undantag finns förstås.
 
Haha! Har varken med flygskatt eller ”rimliga” flygplatser att göra. Skulle påstå att detta är common practice, undantaget om man vet att det går att landa om max 20-30 min (t ex pga snöröjning).
SAS i det här fallet vill ha tillbaka kärran i cirkulation istället för att den står i Sveg (utan vare sig möjlighet att ta hand om flygplan eller passagerare).
Jag vet, Sveg är lite överdrivet ;):D
Sedan löser man det på Arlanda (förhoppningsvis). Så här har man iaf gjort de senaste 15-20 åren. Undantag finns förstås.
Haha... Vad då skulle det va något fel på metropolen´s Svegs flygplats, den öppnar ju varje gång ett plan landar där. Hade mitt livs värsta landning där i Aug, kommer aldrig i livet flyga dit något mer kan jag säga. Nu var det nog inte flygplatsens fel, but still. ;)
 
Haha! Har varken med flygskatt eller ”rimliga” flygplatser att göra. Skulle påstå att detta är common practice, undantaget om man vet att det går att landa om max 20-30 min (t ex pga snöröjning).
SAS i det här fallet vill ha tillbaka kärran i cirkulation istället för att den står i Sveg (utan vare sig möjlighet att ta hand om flygplan eller passagerare).
Jag vet, Sveg är lite överdrivet ;):D
Sedan löser man det på Arlanda (förhoppningsvis). Så här har man iaf gjort de senaste 15-20 åren. Undantag finns förstås.
Intressant, är ju helt rimligt ur den synvinkeln. Tack för bra svar :)

PS. Flygskatten nämnde jag bara för @Berglund skull
 
Toppen