Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Brandten

Medlem
Det ser rätt illa ut med den där tyfonen i Hongkong. Jag börjar vackla lite om jag alls ska åka dit, flyget går om fyra timmar. Super Typhoon Mangkhut predicted to be most powerful storm since records began and presents ‘great danger to Hong Kong’ | South China Morning Post
De flesta flygbolag verkar nu i alla händelser boka om passagerare som har biljett till/från Hongkong 16-18 september.
Intressant! Vad har du för rutt (flightnr om du vill dela med dig) så en annan kan följa spektaklet!
 

Berglund

Medlem
Om de går ut med liknande varningar så känns det inte helt genomtänkt att frivilligt åka mer eller mindre rakt in i stormens öga. Kan du av-/omboka @Jakob Österberg hade jag i alla fall själv seriöst funderat på det. Varför riskera att hamna i värsta kaoset? Är det verkligen så viktigt? Vad kan du vinna på att åka dit? Vad kan du förlora?
 
Jag flög till Hongkong för ca 2 år sen och då tidigare lade sas flighten dit och jag vet att dom som skulle åka tillbaka till Sverige hade tidigare avgång från HK.
Då var det tyfonen Haima som ställde till det. Men i slutändan så var HK bara i utkanten av tyfonen. Lite jobbigare var det att hela ön var stängd fram till kl 17 då dom nedgraderade Haima och allt öppnade igen. Hela ön var som en tom spökstad, lite scary faktiskt.

(Jo, vi trotsade vädret och gick ut en sväng efter frukosten på hotellet, vårat rum var inte klart.)
 
Toppen