mha321
Medlem
Både sas och Norwegian har uppenbarligen för små marginaler för att klara sin egen trafik under högtrafik. Tyder på att priserna pressats ett snäpp för lågt?
Däremot är det nu man sett en milsvidd skillnad på bolagen. Dels att Norwegian har ännu tunnare marginaler än sas. Men framförallt var som händer när man drabbas - sas åtminstone försöker få hem dig med andra bolag om det går (det går inte alltid och inte för alla, självklart). Med Norwegian väntar du en eller ett par dagar på att de har plats på eget flyg och piloter tillgängliga att flyga det.
Vilket funkar hyfsat på linjer där de har flera avgångar per dag tex, men sämre på de som redan från början har ont om avgångar.
Däremot är det nu man sett en milsvidd skillnad på bolagen. Dels att Norwegian har ännu tunnare marginaler än sas. Men framförallt var som händer när man drabbas - sas åtminstone försöker få hem dig med andra bolag om det går (det går inte alltid och inte för alla, självklart). Med Norwegian väntar du en eller ett par dagar på att de har plats på eget flyg och piloter tillgängliga att flyga det.
Vilket funkar hyfsat på linjer där de har flera avgångar per dag tex, men sämre på de som redan från början har ont om avgångar.