Agö
Medlem
Dagens understatement.Jag gissar att lastbilen fastnat i trafiken på grund av just snöovädret. Känns inte som en lyckad planering om så är fallet...
Dagens understatement.Jag gissar att lastbilen fastnat i trafiken på grund av just snöovädret. Känns inte som en lyckad planering om så är fallet...
Jag gissar att lastbilen fastnat i trafiken på grund av just snöovädret. Känns inte som en lyckad planering om så är fallet...
Exakt. Jag blir ju frågande varför det lagras i Norrköping. Spontant vore ju Arlanda ett mer logiskt ställe...Dagens understatement.
Pratade precis med en chef på kontoret. Hans resa från ARN till centrala Stockholm tog 4 hr.Något skit kring Järva Krog. All trafik FRÅN Arlanda (och en hel del till...) står mer eller mindre stilla. Jag ser i Waze och Google att trafikolycka rapporterats. Vet inte om det bara är idioter på vägarna, eller om det faktiskt är problem - rapport följer när det släpper.
Det värsta just nu är att sitta på en flygbuss utan toalett i ca 2+h... Har tagit över en timme så långt!
Ja tack, väntade 30 min på att höra "ett tåg förväntas om 20 min" och då gick jag till bussen! En halvtimme senare hade inget tåg kommit fortfarande, och några minuter senare uppenbarade sig en buss. Alla taxichaufförer rapporterade stopp också... Pendeltåget har självfallet motsvarande problem.Pratade precis med en chef på kontoret. Hans resa från ARN till centrala Stockholm tog 4 hr.
Arlanda Express verkar ha problem nu också:
Från Arlanda: OBS! Alla tåg är för närvarande inställda pga. tekniska problem Från Stockholm: OBS! Alla tåg är för närvarande inställda pga. tekniska problem
Men så långt bort är inte Stockholm City. Jag skulle nog säga att det är relativt nära till flygplatsen jämfört med många andra städer. Och att lägga personal ute vid ARN är inte nödvändigtvis billigare/enklare.1. Hur smart är det att ha besättningar sova långt ifrån flygplatsen?!
Jag misstänker att SAS försöker minimera detta men att det är billigare att maximera arbetstiden istället för att alltid ha crews bo hemma. Då får man ta smällen att de sover borta då och då.2. Hur ekonomskt är det att ha personal från en annan bas (t ex CPH/OSL sovande i Stockholm), något är fel....??!
Att besättningar (FD/CC) bor på hotell på utestationer dvs inte på baser är rätt naturligt i flygbranchen.Jag misstänker att SAS försöker minimera detta men att det är billigare att maximera arbetstiden istället för att alltid ha crews bo hemma. Då får man ta smällen att de sover borta då och då.
Fast om crew kan göra X flighter om de sover borta men X-1 om de inte sover borta gör ju viss skillnad. Det kan låta konstigt, men jag tror nog det finns en viss logik i det.Men att besättningar från andra baser sover på en annan bas så känns det fel.