Senaste nytt

Trafikvarningstråden

JohanA

Medlem
Seriöst, avråder från att åka till Paris. Kaos i både biltrafik och kollektivtrafik. Höll på att missa planet hem nu. Vi var väl medveta och tog till två extra timmar för att ta oss ut till CDG. Ändå bara 20 min tillgodo i slutänden, tack vare ingen kö i säkerhetskontrollen.
Aj aj... ska till CDG imorgon! Någon som har något nytt om strejken som ska vara på flygplatsen? Vad jag förstått drabbas bara avgående flyg, inte ankommande?
Blir intressant att ta sig från/till CDG denna vecka... :(
 
Aj aj... ska till CDG imorgon! Någon som har något nytt om strejken som ska vara på flygplatsen? Vad jag förstått drabbas bara avgående flyg, inte ankommande?
Blir intressant att ta sig från/till CDG denna vecka... :(
Inga problem med flygen, det är problem att ta sig till och från flygplatsen.

Edit: tydligen många delays ut, men det funkar. Maskar dom?
 

palmen

Moderator
Tråden har döpts om, framöver ska bara trafikvarningar postas här, tex störning i tågtrafik, förseningar på flygplatsen som inte rör strejk mm.

För alla strejker som rapporteras, skapa en ny tråd så att det blir enkelt för alla att läsa och få info.

/Moderator
 
Tråden har döpts om, framöver ska bara trafikvarningar postas här, tex störning i tågtrafik, förseningar på flygplatsen som inte rör strejk mm.

För alla strejker som rapporteras, skapa en ny tråd så att det blir enkelt för alla att läsa och få info.

/Moderator

Så alla störningar som rör flygtrafik som inte är strejk?
 

palmen

Moderator
Så alla störningar som rör flygtrafik som inte är strejk?
Helt ok att lägga här, snöoväder på Arlanda som gör att inga plan kan starta/landa är en bra trafikvarning och kan läggas här. Om det är en större störning så kan det dock vara fördelaktigt att skapa en egen tråd i ämnet. Problemet är när det är 2-3 störningar/strejker samtidigt som nu med både Frankrike och Sverige/Norge, svårt att läsa tråden när det pratas om båda strejkerna samtidigt.

Helt ok att ta som vana att skapa en separat tråd om en specifik händelse, det tjänar alla på i slutändan i och med att det blir lättare att söka och hitta informationen istället för en tråd med 496 inlägg...
 

olo

Medlem
Dåligt väder över Tyskland? @marbe166 ?

Flera flighter från Västra Tyskland (Frankfurt, München, Hannover, etc) och Skandinavien verkar gå med förseningar upp emot timman.
 
Toppen