Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Jo, men dom franska flygledarna tänkte jag på. Verkar som om dom förhandlar fortfarande: Air France Operations News - Air France

Senaste info jag hittat.
This is to inform you that the SNCTA and UNSA , two unions representative of DGAC staff and in particular accounting for about 70% of air traffic controllers, have just cancelled their notice of strike from Friday June 3rd to Sunday June 5th.
Discussions also continue with the other unions.

For tomorrow, French are hopeful that most regulations will be lifted early but are less optimistic re Paris East area and Pau airport

Alltihop baserat på eurocontrol. Sen vet man aldrig riktigt innan dagen exakt hur det blir men såvitt jag kan förstå är man mest orolig över parisområdet och (nord)östra frankrike. På Orly hade man bett om reducering i schemat ifrån flygbolagen (10% minskning) men jag hittar inte det nu så kan vara att man tagit tillbaka den begäran.

Smärtfritt blir det nog inte imorgon, men det blir nog inte förfärligt stor effekt heller som det ser ut just nu.
 
Faran över! Nu har även det femte och sista flygledarfacket i Frankrike lyft strejkhotet. Dock är det strejk på tåg och metro så vi får kanske ta en taxi från CDG
 

olo

Medlem
Ingen tågtrafik i Köpenhamn. Strömlöst på hovedbanegården. Vet inte vad effekten är i Danmark, men tågen från Sverige vänder på Kastrup.
 

Erik M

Medlem
Hu! Min resa blir av ändå, ska se EM-matchen på måndag.
Får väl ta 2,5 timmar extra på väg till flyget då!
Regna ska det göra också.
 
Toppen