Trött på Hertz prisfilosofi

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av FrontX, 23 Maj 2016.

  1. FrontX

    FrontX Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu börjar jag bli riktigt less på hur Hertz sätter sina priser, och behandlar sina kunder.
    Jag vet inte hur många gånger som jag bokar en bil, får bekräftelse på ett pris men för att sen, en tid senare upptäcka att priset ändrats till något helt annat. Det får jag ingen info om, utan det får jag reda på själv genom att logga in.

    Nu senast så hade jag bokat en månadshyra i Sommar..
    Bokade till 7745:- (ink 2500km )vilket visserligen var lågt, och det stod också i bekräftelsen att "Priset kan komma att ändras". Vilket det också gjorde, till 8836:- Fine tänkte jag, det stod ändå att det kunde ändras, (hade också en annan bekräftelse på samma bil där priset var 9145:) så var priset i några dagar tills det då gick upp till 11193:-. (En ny sökning visade dock att priset var lägre) Då fick jag nog och mailade bokningen och frågade om det var rimligt att priset ändras från 7700-11000 och om jag kunde förvänta mig fler prisändringar. Fick inte svar på min fråga överhuvudtaget, utan man bekräftade bara priset..som då blev 10500:- och att man skickat bekräftelse i nytt mail...då kom det roliga, den bekräftelsen hade inte en siffra rätt. Där var ´priset plötsligt 11555, fria km och förskottsbetalning. Mailade tillbaka och frågade om det var ett skämt och att jag nu inte tänker hyra av dem längre. Fick inget svar på det :D.

    Är man PC medlem så är väl det minsta man kan begära att priserna man får bekräftat stämmer?!

    Någon mer som haft dessa problem med Hertz?
     
  2. johan_fbg

    johan_fbg Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Hyr ofta av Hertz men har aldrig upplevt dina bekymmer.

    Däremot tänkte jag igår använda en PC-kod jag fick som tack för att jag använt deras utvärderingsverktyg. €5 skulle jag få i rabatt men när jag la till koden i bokningen blev priset 25% dyrare.
     
  3. trekker

    trekker Medlem

    Sjalv bojkottar jag Hertz pga deras konstiga priser. Jag fick lagre priser nar jag sokte som icke medlem, sen loggade jag in och skulle slutfora bokningen varpa alla priser pa alla bilar (inclusive EBG rabatt) hade gatt upp med minst 1000 kronor. Tycker AVIS ar bra mycket battre, iallafall inom Sverige.
     
    ulagun gillar detta.
  4. Steve

    Steve Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag upplevde exakt samma med en Hertz-hyra på en kommande Italientripp. Inloggad=högre pris, frågade på Hertz kundtjänst men de hade ingen förklaring.
     
  5. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Har också noterat att Hertz priser är milt sagt variabla. Brukar bara hyra av dem när de är billigast, vilket de av någon anledning har varit på veckohyror på våren-sommaren. Hyr nästan aldrig annars av dem då de har dyrare och sämre bilar än tex Sixt.
     
  6. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Finns väl ett antal tidigare inlägg här på BC som ganska enhälligt avråder från Hertz.
    Själv skulle jag hellre cykla än att hyra av dem. Detta med riktigt dåliga erfarenheter allt ifrån Umeå till Panama.
     
    olo gillar detta.
  7. FrontX

    FrontX Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte hur deras pricingavdelning jobbar egentligen men inte fan kan det vara effektivt.
    Just det där med att priset blir dyrare om man är inloggad än tvärtom det är det heller ingen som egentligen kan ge ett korrekt svar på man får alltid tvetydiga svar, alltså varför man som stamkund ska straffas med att få betala mer.
    Jag använder Amex Platinum CDP och det ger oftast 25% rabatt även i Sverige och det kan jag väl erkänna är rätt nice men man kan nästan alltid räkna med att priset ändras.
     
  8. El Oso

    El Oso Medlem

    Ort:
    Buenos Aires
    Land:
    Sverige Sverige
    När det kommer till CDP från AMEX är det få gånger Hertz levererar via appen eller över disk. Speciellt när det kommer till saker som ska vara inkluderade i den nivån av medlemskap man nu har hos Amex. I mitt fall är det alltid en massa tjafs och okunskap från majoriteten av kontoren i frågan om"envägsavgiften" som är något som jag i enlighet med mitt medlemskap i Amex ska slippa. Men som alltid måste diskuteras på plats när man hämtar bilen och dem ökat på avgiften på kvittot. Men Hertz-kundtjänst brukar vara bra på att korrigera priserna retroaktivt om man ringer och klagar.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×