Senaste nytt

Tråkig behandling i Zürich

agehall

Medlem
Och jag undrar hur många som tänker ha elektroniskt boardingkort till BC001 på lördag. Jag tänker iaf spara mitt boardingkort och rama in det. Finns säkert någon galning här som kan tänka sig rama in en iPhone, men jag tvivlar...
 

doc

Medlem
Och jag undrar hur många som tänker ha elektroniskt boardingkort till BC001 på lördag. Jag tänker iaf spara mitt boardingkort och rama in det. Finns säkert någon galning här som kan tänka sig rama in en iPhone, men jag tvivlar...

Eftersom incheckningen måste göras manuellt tror jag ingen kommer undan ett boardingkort i pappersformat.
 

Senator

Moderator
Tillbaka till bemötande i Zurich:

Att överhuvudtaget lägga kraft på att förstå "random acts of silliness" när det gäller säkerhet, immigration, tull och annat är lite som att pinka i motvind. Man kissar på sig.

Så länge det finns banditer, terrorister, smugglare, och annat kommer myndigheter att agera som i det här fallet. Min rekommendation är att om man lätt blir kränkt, res på charter eller inom Schengen; dock ej Amsterdam där även på Arlanda situationer som detta kan uppstå.

Ett alternativ är att göra som Hassangänget, ringa och förvarna:
Hassan - Tullen, Helsingborg - YouTube
 
Toppen