Trådlöst internet - Nu på över 100 tunnelbanestationer i London

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Jacob, 6 Februari 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Nu är projektet äntligen klart med att installera trådlöst internet i Londons tunnelbana. Över 100 stationer har fått internetuppkoppling som drivs av Virgin Media.

Samtliga resenärer kan gratis komma åt reseinformation för kollektivtrafiken i London. Resenärer som har abonnemang via Virgin Media, Vodafone, EE, T‑Mobile eller Orange kan använda tjänsten i sin helhet medan övriga resenärer kan köpa tjänsten via Virgin Media WiFi Pass.

Ytterligare info finns via denna länk:
    Station WiFi | Transport for London

2. Jag testade det i somras och fick hyggliga resultat. Så fort tåget stänger dörrarna är det "klippt" var min erfarenhet.

3. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testade detta nu för några veckor sedan. Funkar bra på stationerna och försvinner när man åker in i tunneln, som man väntar sig.

4. Missade att möjligheten fanns när jag var där i helgen. Vi var iofs uppkopplade ändå

5. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Det funkar fint, men lagom tills man lyckats koppla upp sig så är det ju dags att kliva på tåget.

Hur svårt/dyrt är det att få WiFi och/eller mobiltäckning i tunnlarna? Det skulle ju göra resandet till nåt mer än bara personförflyttning.

6. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har för mig jag har läst att det är en fråga om säkerhet och inte teknik. Efter sprängdådet i London för några år sedan, så vill man utesluta möjligheten till bomber som aktiveras genom en mobiltelefon.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!