Tråden om reserouters

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av slugger4567, 3 November 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. slugger4567

slugger4567 Medlem

Hej,

Nu har jag lessnat det dåliga WiFi mitt Radisson hotell erbjuder. Det har blivit bättre men knappast bra. Petar man i kabeln i väggen är det full fart. Jag tänker därför införskaffa en reserouter och undrar om ni har några rekommendationer?

Mina alternativ hittils:
    Airport Express är ju liten (10x10x2cm) och lätt (240gram) kostar 849:-
    Raspberry Pi är ju också väldigt liten, men kräver lite konfiguration för att få den att agera router. kostar runt 800:-

Finns det fler alternativ jag borde titta på? Har ni stött på patrull hos något hotell med er router?

2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns en liknande tråd: http://www.businessclass.se/forum/threads/router-på-resan.4593/
    Har du iPhone/iPad är det smidigt med Airport Express då du kan göra alla inställningar i appen Airport-verktyg (AirPort Utility on the App Store on iTunes).
    Den använder jag själv och tar sig gärna förbi ev spärrar som hotellen kan ha.
    Icke-Apple-produkter är exempelvis DIR-505 Mobile Companion | D-Link Sweden har en egen app QRS Mobile (D-Link QRS Mobile - Android-appar på Google Play alt QRS Mobile on the App Store on iTunes).

slugger4567 gillar detta.
  3. slugger4567

slugger4567 Medlem

Tack, jag som tyckte jag sökte.. /facepalm

4. El0

El0 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. slugger4567

slugger4567 Medlem

@Jacob stäng denna så fortsätter jag diskutera i den andra tråden som Nemo refererade till.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!