Tråden om att bjuda okända på fika ombord SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av SAS404, 11 Maj 2015.

1. SAS404

SAS404 Medlem

Ja genom EBD kan du bjuda på dryck. Reser man ensam kanske stolsgrannen förtjänat det?

Jag har länge tänkt att bjuda någon okänd men det har av olika anledningar inte blivit av förrens idag. Kopierat från en annan tråd.

Satt en mamma med spädbarn och en flicka på kanske 5 år give or take 1-2 år på raden bredvid. Efter boarding fick hon en leksak och under flygningen ett ritblock och en jädrans massa uppmärksamhetunder hela flygningen, härligt att se. Tänkte jag också skulle bidra och meddelade killen som serverade mig att flickan var min +1 ge henne vad hon vill ha och det skötte han snyggt :)

Tänkte vi kan ha den här tråden för att dela med oss av våran generositet gentemot okända ombord. Fyll på!

Jan Petterson, chazzie, Llehs och 18 andra gillar detta.
  2. Christian R

Christian R DYKWIA

Hyggeligt koncept :)

Men, at kalde det "vores generøsitet" er nok at stramme den. Det er jo faktisk andres penge man deler ud af...

Jonas C, Igorius och matte_ante gillar detta.
  3. SAS404

SAS404 Medlem

Vad menar du, förstår inte riktigt?

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Börjar man bjuda randoms på fika kommer nog SAS ganska fort dra in fri dryck förmånen för EBD. Ungefär som SJ gjorde när de drog in (eller rättare sagt begränsade) kaffet för SJ Prio Grå/Svart, då för många började bjuda stolsgrannen på fika ;)

5. SAS404

SAS404 Medlem

Ungefär som att sälja status i marknadsforumet? Men att bjuda på en läsk går icke för sig? Upp till var och en att göra som man vill. Är man inte intresserad är det ingen som tvingar en, vill man dela med sig kan man göra det här.

JWD, Charlie D, h9kh9k och 6 andra gillar detta.
  6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lägg även till otyget att bjuda in någon okänd i loungen. ;)

JWD, Jan Petterson, h9kh9k och 5 andra gillar detta.
  7. Siljevm

Siljevm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    .... eller hemska BC där vi kapp kör om first class på poäng.

JWD, El0 och SAS404 gillar detta.
  8. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I detta forum är kaffe inte längre fika. ;)

JWD, El0, lillemannen och 2 andra gillar detta.
  9. Underbart initiativ @SAS404 jag brukar köra samma sak när jag flyger domestic American Airlines. Brukar sällan ta något utan bjuckar min stolsgranne om denna är trevlig på en gratis snackbox eller någon premiumdrink som man får som Exec Platinum.

Lite som när jag betalar biltull här så brukar jag betala för den bakom om det är en summa på någon dollar då jag själv råkat ut för att få passera gratis då framförvarande betalar. Små saker som gör andra glada är värt hur mycket som helst.

JWD, Jan Petterson, Dreamliner och 12 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!