Senaste nytt

Tråd för att fråga om tillgänglighet

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Nu vet jag inte när den går, men risken är att den är under airport controllers och då går det inte att se tillgänglighet.
 
Tycker det verkar konstigt att 2 medlemmar med svart bälte i flygbokningar frågar detta. Går inte detta att ta reda på genom en enkel googling om man har flygnumret? Vad är det jag har missat?
Hvis man (jeg, @agehall eller en hvilken som helst anden der har adgang til Experflyer eller KVS) skal kontrollere "Flight Availability" så skal man bruge følgende oplysninger.
  • Afgangslufthavn
  • Ankomstlufthavn
  • Dato
  • (Fly#)
I og med at spørgeren har disse oplysninger er der ingen grund til at hjælperen skal bruge tid på at google for at hjælpe - så hjælper jeg hellere en anden der har gjort forarbejdet bedre.

Udover dette er der hele problematikken med flyvninger hvor der er ét eller flere stop undervejs - hvilken strækning er så relevant?
 

Senator

Moderator
Tycker det verkar konstigt att 2 medlemmar med svart bälte i flygbokningar frågar detta. Går inte detta att ta reda på genom en enkel googling om man har flygnumret? Vad är det jag har missat?

Ett tips.. Frågar du efter hjälp från andra kan det vara rätt smart att visa tacksamhet och lite ödmjukhet.. Nu vet inte jag varför detta tas upp nu i efterhand och i vilken kontext. Jag betalar $10 i månaden för access till verktygen och hjälper gärna andra... under normala omständigheter :)
 
Hvis man (jeg, @agehall eller en hvilken som helst anden der har adgang til Experflyer eller KVS) skal kontrollere "Flight Availability" så skal man bruge følgende oplysninger.
  • Afgangslufthavn
  • Ankomstlufthavn
  • Dato
  • (Fly#)
I og med at spørgeren har disse oplysninger er der ingen grund til at hjælperen skal bruge tid på at google for at hjælpe - så hjælper jeg hellere en anden der har gjort forarbejdet bedre.

Udover dette er der hele problematikken med flyvninger hvor der er ét eller flere stop undervejs - hvilken strækning er så relevant?
Ok, då förstår jag. Naturligtvis är det smidigast om man då inkluderar all info från början.

Ett tips.. Frågar du efter hjälp från andra kan det vara rätt smart att visa tacksamhet och lite ödmjukhet.. Nu vet inte jag varför detta tas upp nu i efterhand och i vilken kontext. Jag betalar $10 i månaden för access till verktygen och hjälper gärna andra... under normala omständigheter :)
Jag ber ödmjukast om ursäkt ifall jag uttryckte mig klumpigt eller lät otacksam, jag är väldigt tacksam för all hjälp jag har fått på det här forumet. Jag lär mig nya saker på det här forumet hela tiden och jag började tro att det fanns något om flygnummer som jag inte kände till. Men nu förstår jag hur det ligger till och kommer inkludera all info i framtida förfrågningar.
 

agehall

Medlem
Sitter man dessutom på en padda eller liknande så är man inte så värst benägen att börja kolla upp saker och ting i onödan... Klart man kan googla på flightnr mm men den som frågar kan också skaffa ExpertFlyer eller använda gratistjänster...
 
Sitter man dessutom på en padda eller liknande så är man inte så värst benägen att börja kolla upp saker och ting i onödan... Klart man kan googla på flightnr mm men den som frågar kan också skaffa ExpertFlyer eller använda gratistjänster...
Som sagt, det var inte meningen att låta otacksam eller antyda att de personerna som redan är snälla och gör mig tjänster borde göra ännu mer åt mig. Mina funderingar var mer åt hållet "varför behövs avreseort och destination när både datum och flightnummer är känt, kan det finnas mer än en flight med samma flightnummer?" eller "är det farligt att kolla flighter via en google-sökning, är det lätt hänt att man hittar fel info?", etc. Christian R besvarade alla mina funderingar.

Ett stort tack till alla ni som har hjälpt mig, jag har lärt mig jättemycket och är oerhört tacksam och hoppas att jag får tillfälle att hjälpa er tillbaka i framtiden!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen