Tower Air

Diskussion i 'Övrigt' startad av Anfield, 27 Maj 2015.

1. Anfield

Anfield Medlem

Någon som vet vilka linjer dom flög från Arlanda ?
    tror jag flög till Fort Lauderdale med deras 747-100

Kan det stämma ?

2. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet att de flög ARN-JFK med en 747, kan dock inte se/komma ihåg att de även flög till FT Lauderdale från Arlanda. Kanske säsongsbetonat

3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var väl dåtidens Rajjan när det gäller priser. Jag hade en modig kollega som frivilligt åkte med dom och enligt hans utsago var det nästan värre än PIA, något av det sämsta han upplevt när det gällde standard och säkerhet. Där lagades felen med silvertejp. Mellanlandning för att fixa tekniska fel var mer regel än undantag och ständiga förseningar.

4. MikeJohansson

MikeJohansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tower Air körde charter åt Tjäreborg mellan Arlanda och Florida, jag tror 1988-1990

5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög även mellan ARN-JFK tror att det gick ner på Gardemoen, innan det blev OSL.

6. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög ARN-JFK med TowerAir i en gammal 747 1987. Det var löst och skakigt och jag minns att det stod PanAm på säkerhetsinstruktionerna och här och var i kabinen. Om det var mellanlandning eller inte ska jag låta vara osagt, men i så fall var det i Oslo eller Köpenhamn. Biljetten var köpt genom Tjäreborg och en vecka i NYC kostade typ 3000 inklusive hotell.

7. Homer

Homer Medlem

Under Kuwaitkriget? då sjönk priserna på en vecka i Florida till 500kr.

8. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Strax efter Kuwaitkriget hade börjat la man ner linjerna eftersom den amerikanska försvarsmakten chartrade in samtliga flygplan för att transportera ner soldater till krigsområdet.

9. Jag flög Tower Air, ARN-MIA i början av juni 1989. Riktigt sunkigt, minns att det va ett kort stopp i Oslo på returen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!