Senaste nytt

Toronto tips

ELOS

Medlem
Hej 3 dagars resa till Toronto. Flyger med Air Canada business class direkt från Köpenhamn till Toronto. Lufthansa verkar inte ha first längre till Toronto och dår det bättre att flyga direkt.
Har ni i BC tips på aktiviteter i Toronto för första gångsbesökaren?
 

Mr Basic

Medlem
Kolla hockey på Air Canada center och besöka NHL hockey hall of fame.

Vi besökte Fort York (rekommenderas endast vid ok väder). Vi tog en taxi dit men chauffören hade dålig koll så vi blev avsläppta vid en nu aktiv militärförläggning. o_O
 
Last edited:

chazzie

Medlem
Beroende på när och intressen, men gillar man det minsta hockey så är en Maple Leafs-match obligatorisk! CN Tower är ganska dyrt men ger en fantastisk utsikt över stan en klar dag. Hockey Hall of Fame finns och bör inte missas, inte heller av den som inte är det största hockeyfan:et, det ger en bra inblick i hur hockeyn vuxit fram till vad den är idag, samt har en god andel av svenskar med som invalda.

The Destillery är en charmig stadsdel/kvarter där man kan gå runt i några timmar och stanna för en kaffe eller lunch, även Chinatown har en härlig vibb. För shopping finns det massor med gallerior och kan vara bra att ha som alternativ en dag med sämre väder.

Finns tid och lust så är Niagarafallen bara 1.5h bort, det finns mängder med turer som tar dig från ditt hotell dit om det faller i smaken.

Några tips på det jag gjorde i våras i Toronto, men det var mycket fokus på hockey den resan :)
 

Mr Basic

Medlem
Beroende på när och intressen, men gillar man det minsta hockey så är en Maple Leafs-match obligatorisk! CN Tower är ganska dyrt men ger en fantastisk utsikt över stan en klar dag. Hockey Hall of Fame finns och bör inte missas, inte heller av den som inte är det största hockeyfan:et, det ger en bra inblick i hur hockeyn vuxit fram till vad den är idag, samt har en god andel av svenskar med som invalda.

The Destillery är en charmig stadsdel/kvarter där man kan gå runt i några timmar och stanna för en kaffe eller lunch, även Chinatown har en härlig vibb. För shopping finns det massor med gallerior och kan vara bra att ha som alternativ en dag med sämre väder.

Finns tid och lust så är Niagarafallen bara 1.5h bort, det finns mängder med turer som tar dig från ditt hotell dit om det faller i smaken.

Några tips på det jag gjorde i våras i Toronto, men det var mycket fokus på hockey den resan :)
Vi tog en dagstripp till Niagarafallen, väl värt ett besök om man inte varit där, mäktigt!
Vi åt middag i den roterande restaurangen i CN Tower. Dyrt men mat och service var riktigt bra. Roterar 360 grader på 1 timme med otrolig utsikt (om vädret är ok).
 

Senator

Moderator
Med tanke på att jag har varit i Toronto så pass mycket borde jag ha något att erbjuda i form av tips, men jag sover ofta ut vid Pearson eller är hela dagarna i Mississuaga. Det lilla jag har att komma med är:

En måltid jag nästan alltid äter i Kanada: Prime Rib med Horseradish
Förra sommaren hängde jag en kväll nere vid Lake Ontario och det var ganska mysigt i dessa parker som ligger vid vattnet.
Hilton Downtown är helt ok
Tåget är bästa vägen in/ut till Pearson om man är centralt

PS! Lufthansa flyger inte alls First till någon kanadensisk destination längre. Swiss har First till Montreal (som är deras ända destination i Kanada) annars är det dåligt med First. Dock kommer du kunna testa den nya Air Canada Signature Suite på betald AC Business.
Air Canada Signature Suite
 

Tamas

Medlem
Jag lånar trådet lite.

Ska landa i Toronto om några dagar med familjen inkl. två små barn. Vi ska bo 4 nätter downtown innan vi drar vidare till Niagara.

Har nån tips på trevliga barnaktiviteter, restauranger, osv.?
Än så länge min lista, nåt att stryka?
  • Royal Ontario Museum (dinosaurier är högrankade hos sonen)
  • CN tower
  • High Park (lekplats, djurpark)
  • Centre Island

Vad mer hade ni gjort eller inte gjort med jetlaggade 3 och 5 åringar?
 

Big Birger

Medlem
Jag lånar trådet lite.

Ska landa i Toronto om några dagar med familjen inkl. två små barn. Vi ska bo 4 nätter downtown innan vi drar vidare till Niagara.

Har nån tips på trevliga barnaktiviteter, restauranger, osv.?

Akvariet som ligger bredvid CN Tower tycker jag var förvånansvärt bra. Se till att tajma då det är dags att mata. Det borde barnen gilla.
 
Toppen