Senaste nytt

Top places to go in 2014

Senator

Moderator
Här finns det beröringspunkter:) bodde i Ft Collins i två år 2003-2004 och har också gjort den resan flertalet gånger. Finns ju en viewpoint efter vägen (när man kommer ur Poudre Canyon) där man ser Rocky Mountaun National Park norrifrån. Helt sjukt vackert(kanske detta du visar, är på appen så jag ser inga bilder). Förmodligen det vackraste vy jag sett, men det fanns ju inte med på listan:).
Ps. Antar att du gjorde oblikatoriska stopp på Mishiwaka Inn(reserverar mig för stavfel:))

Jag bodde i Arvada (Denver förort) 1989-90, Fort Collins (och Loveland ett år) mellan 1993-99, så med sju år i Colorado har jag en viss kärlek och längtan kan man säga. Min resa dit i sommar var känslofylld och jag återkopplade med ett antal människor. Några har jag inte träffat sedan 1991..

Min resa från FC till Steamboat gick snabbt då jag åkte dit för att käka lunch, och hade bråttom till Denver för att se Broncos på kvällen :p Så det blev en 50 mils bilresa för en lunch.. Bilfärden över Rabbit Ears Pass på US40 till Kremmling, och vidare sedan på CO9 till Silverthorne/Dillon är helt ok också på Eastern Slopes :D

Skulle hävda att hela resan på I-70 genom Colorado från Denver till Grand Junction borde hamna på listan. Två fjällpass i Eisenhower tunneln (eller bättre; Loveland Pass om man orkar) och sedan Vail Pass.. Makalöst..

Sitter som alltid med ett leende när jag talar om Colorado, och en blöta kontaktlinser..
 

flum

Medlem
Jag bodde i Arvada (Denver förort) 1989-90, Fort Collins (och Loveland ett år) mellan 1993-99, så med sju år i Colorado har jag en viss kärlek och längtan kan man säga. Min resa dit i sommar var känslofylld och jag återkopplade med ett antal människor. Några har jag inte träffat sedan 1991..

Min resa från FC till Steamboat gick snabbt då jag åkte dit för att käka lunch, och hade bråttom till Denver för att se Broncos på kvällen :p Så det blev en 50 mils bilresa för en lunch.. Bilfärden över Rabbit Ears Pass på US40 till Kremmling, och vidare sedan på CO9 till Silverthorne/Dillon är helt ok också på Eastern Slopes :D

Skulle hävda att hela resan på I-70 genom Colorado från Denver till Grand Junction borde hamna på listan. Två fjällpass i Eisenhower tunneln (eller bättre; Loveland Pass om man orkar) och sedan Vail Pass.. Makalöst..

Sitter som alltid med ett leende när jag talar om Colorado, och en blöta kontaktlinser..
Man får ju helt enkelt optimera:-D, går ju inte att missa Broncos!

Håller sååå med, I-70 strax innan man kommer in i Grand Junction österifrån (Glenwood Canyon?) borde definitivt med på listan.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Kan bara bocka av 6 stycken totalt. Även readers choice Tofino, BC, så det blir väl 7. Inget av dom i år dock
 

Flood

Medlem
Åtta stycken, här får det bli skärpning!

+1 på hyllningarna till Colorado om sommaren f.ö., tillbringade semestern i år med att bland annat köra Denver-Aspen-Salt Lake City via så mycket småvägar det gick. :)
 
Toppen