Top places to go in 2014

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Aurora, 27 Augusti 2014.

1. Aurora

Aurora Medlem

Vi er halvvegs gjennom 2014, har du reist til - eller har du planer om å besöke några av disse stedene i år? :) Har du besökt andre steder du tyckar skulle vära med på listen til New York Times? :)

http://www.nytimes.com/interactive/2014/01/10/travel/2014-places-to-go.html?_r=0

"Witness a city in transformation, glimpse exotic animals, explore the past and enjoy that beach before the crowds."

Umeå er med på listan! :D:confused:

2. PILOTEN

PILOTEN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vackra bilder. Kul att Umeå är med på listan!

3. NY Times visar åter vägen med fantastiska "online assets."

11 av 53 har jag varit, hur skall jag hinna med att jobba framöver?

Martin Björnström gillar detta.
  4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    6 av 53 har jag besökt… Mycket märkligt att min gamla "hemstad" Rotterdam fanns med på listan, knappast ett ställe man väljer att besöka som turist. Likaså Frankfurt som bortsett från nattlivet är en ganska trist stad.

5. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Själv har jag betat av 21 av dessa. Aspen på höstkanten är verkligen att rekommendera. Sjukt vacker natur, inga turister, humana priser(för att vara aspen). Åker man dit bör man köra via Colorado Springs över independence pass. Bedårande vackert.

miknil gillar detta.
  6. lunne

lunne Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    12 av 53. Svårt att träffa in vissa platser trots att man besökt landet.

Många spännande platser på listan. Håller dock inte med om Perth, som jag tycker är en rätt tråkig stad. Finns så otroligt många andra ställen Down Under som borde gå före Perth. Åker man trots detta till västkusten skulle jag istället rekommendera den vackra Margaret River-regionen med alla fantastiska vingårdar och vacker natur.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    19 av de på listan kan jag bocka av. Dock inte så många i år...

8. Jag körde från Fort Collins till Steamboat Springs under augusti via Poudre Canyon och Cameron Pass. Detta är en väg jag har kört kanske 30 gånger, men aldrig sommartid.. Helt sjukt var det, vackert som tusan upp till Cameron som ligger på ca 3 300m.. Lite bilder..

palmen, flum och Christian R gillar detta.
  9. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här finns det beröringspunkter:) bodde i Ft Collins i två år 2003-2004 och har också gjort den resan flertalet gånger. Finns ju en viewpoint efter vägen (när man kommer ur Poudre Canyon) där man ser Rocky Mountaun National Park norrifrån. Helt sjukt vackert(kanske detta du visar, är på appen så jag ser inga bilder). Förmodligen det vackraste vy jag sett, men det fanns ju inte med på listan:).
    Ps. Antar att du gjorde oblikatoriska stopp på Mishiwaka Inn(reserverar mig för stavfel:))

10. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu ser jag bilderna och det var inte detta jag menade men sjukt vackert är det. Saknar CO ibland

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!