Senaste nytt

Tomt flygplan?

David

Medlem
En av tre på en sen flight BRU-GOT nån gång 2006/2007 om jag minns rätt. Säkert viktigt att få planet inför morgonflighten dagen därpå, likt Malus situation.
 

tomeck

Medlem
Har flugit som det enda mellan KVB-ARN i slutet av 90-talet på den tiden man fortfarande flög till KVB. Tror det var en Shorts 330. Har också varit ensam eller en av 2-4 personer par gånger i en 1:a klass vagn på X2000 mellan Skövde-Stockholm (kvällsnatt avgången från Göteborg med ankomst i stockholm runt midnatt brukar vara ganska glest med folk på åtminstone i första klass).
 

Dr. Miles

Expert
När jag flög med Orient Thai(OX) flyg mellan Stockholm/ARN och Bangkok.

Jag kan tippa att det var ca 20 personer på en Boeing B747. Övervåningen var stängd.
 

rob74

Medlem
Flög ARN-LHR med BA en gång, tror det var 1998, och vi var ca 9 passagerare ombord.

En annan gång har jag varit med om ca 9 passagerare på en kvällsflygning ARN-LLA med SK. Detta var på självaste 9/11 och jag hade just varit med en polare på Oliver Twist i Stockholm och sett alltihop på TV:n där. Mnns att jag spekulerade huruvida det hade påverkat folk eller om flygningen verkligen skulle haft så få passagerare ändå, för det hade jag inte varit med om tidigare på den sträckan.
 

Stefan62

Medlem
Jag och mitt ressällskap åkte en tidig lördag-morgon i juli 1992 ARN - AMS med SAS och det var bara vi 2 + besättningen. Det kändes väldigt speciellt.

Jag vill minnas att det var en MD-81 - och på den tiden var det även full och fri servering ombord.
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Stefan62!

Annat tillfälle som jag upplevde att det var ganska gläst i planet var, när jag flög mellan Tokyo och Singapore med Singapore Airlines under SARS utbrott.
Det var nog 30 tals personer i ekonomiklass kabin på Boeing B747-400. Så alla hade egen rad att sitta/ligga.
 

Bringman

Medlem
Jag åkte Doha - Arlanda strax efter de hade bytt till A330, ungefär en tredjedels beläggning i ekonomi den gången.
 

fly4fun

Medlem
Jag flög charter ner till Goa med första flyget för säsongen. Minns inte om det var 2000 eller 2001. Ner var kärran full, och de flesta gästerna skulle stanna 2v, själv stannade jag bara 1v, så på hemresan efter 1v med Apollos gamla A330-200 var vi ca 30 pers ombord från Goa hem till Stockholm.

Flög med Skyways från ARN till Vilnius förra året med en E135 och då var vi bara 3 pax ombord.
 

ulagun

Medlem
Mitten på 70-talet, arbetade på SAS charterbolag Scaniar (härlig tid).
Skulle ned till CPH från ARN i tjänsten. På den tiden flög SAS 747. De hade en överföring med en 747 ARN-CPH den kvällen jag skulle iväg och naturligtvis för att spara pengar så satte chefen mig denna tomflygning.
Gick obord som enda pax och såg framför mig hela 1.a klass för mig själv. Skulle ha det mysigt.
Väl i luften mörkt ute, men nästan fullmåne i en nedsläckt totalt tom 747 fick jag obehagskänslor. Känslan från någon amerikansk skräckfilm där jag var den enda överlevande människan på jorden i en totalt tom 747 ( skratta inte det var scary).
Nåväl, slutade med att jag knackade på till flightdeck och frågade om jag fick sitta med dem där framme, kändes lite ensamt därbak. Fick några småspydiga kommentarer, men även upplevelsen att från flightdeck landa en 747 på Kastrup. Maffigt.
 
Toppen