Senaste nytt

Tokyo läge

Jonas C

Medlem
Nyss hemkommen från Tokyo. Bodde i Shirokane-Takenawa, mycket bra läge. Gångavstånd till Shibuya, Ebisu, Omotesando och Shinjuku.
 

m10

Medlem
Någon som har erfarenhet av Westin Tokyo och området det ligger i?

Utmärkt område bara några minuters promenad från Ebisus bar- och restaurangkvarter. Likaså nära Nakameguro som i mitt (måhända något partiska) tycke är inre Tokyos mest intressanta område. Daikanyama, Hiroo och Meguro inom 10 min promenad. Logistiskt sett är läget mellan Meguro och Ebisu Station perfekt; linjer finns som går både nord-syd och öst-väst. Flygplatsbuss från Narita stannar vid hotellets entré.

Har inte bott på hotellet -- däremot ätit deras generösa söndagsbrunch, som var… generös. Westin ligger vid ett komplex (Yebisu Garden Place) som har ett gäng restauranger och butiker. Inte superintressant och något själlöst. Men som sagt; lätt att röra sig några minuter till och få njuta av Tokyos bättre delar. Är fine dining intressant så har Joel Robuchon två av sina ställen i en tjusig liten byggnad mitt i komplexet. Finns ett fotografimuseum i Garden Place som brukar ha rimliga utställningar. Inte helt oväntat har Yebisu Garden Place något att göra med Yebisu-ölet, så ja; det finns ett ölmuseum här.
 
Toppen