Senaste nytt

Tokyo läge

Magnus_K

Medlem
Flyger ni Narita eller Haneda?
Om ni flyger Haneda så skulle jag valt Conrad och sedan åkt tunnelbana/taxi till resten.
Skulle ni flyga till Narita så vill ni bo nära Tokyo Station, enkelt när man ska ut till flygplatsen.
 

Johanna

Medlem
Flyger ni Narita eller Haneda?
Om ni flyger Haneda så skulle jag valt Conrad och sedan åkt tunnelbana/taxi till resten.
Skulle ni flyga till Narita så vill ni bo nära Tokyo Station, enkelt när man ska ut till flygplatsen.
Eller nära Shibuya station som också tåg som går direkt till Narita men är tusen gånger lättare att hitta på.
 

cyberchick

Ny medlem
Låter mkt trevligt med Royal Park, ska även kolla på de andra tipsen :). Hur bokar ni? Direkt mot hotellet eller någon generell hotellsite?
Hej!
Royal Park Shiodome är ett mkt trevligt hotell med bra frukost och bra Happy hour. Ligger mkt nära Tsukiji fiskmarknad (=bra sushi) men stillsamt område.
Vill du ha mer nightlife/party (på promenadavstånd) rekommenderar jag verkligen att bo i Shinjuku på t ex JR Kyushu Hotel Blossom Shinjuku|Official web site of JR Kyushu Hotels
Det bästa av två världar är kanske att bo några dagar på varje, då får man två mkt olika delar av Tokyo på samma resa. Så gjorde vi men vi besökte Kyoto och Hiroshima emellan.
Missa inte barerna i Golden Gai (Shinjuku) och att sjunga karaoke, det är fantastiskt roligt!
Ha så kul, Japan är världsbäst!
Mia
 

palmen

Moderator
Har aldrig testat det.
Är det expresståg?
OM jag inte har helt fel är det Narita Express eller vad nu tåget heter. Det stannar på flera stationer i Tokyo, inte bara Tokyo Station
Jag bodde vid Shinagawa och tog Narita Express där ifrån, bodde på InterContinental The Strings. Tog ca 5 minuter till tåget
 

i6niol

Medlem
Narita Express går mycket riktigt in till stan men det är inte mycket som är Express med det tåget eftersom det tar ca en timme till Tokyo Station. Efter Tokyo Station delar sig tåget. Vagn 1-6 brukar fortsätta söderut mot Shinagawa medans vagn 7 och uppåt går mor Shibuya, Shinjuku och slutligen Ikebukuro. Det gäller alltså att hålla koll på vilken vagn man är i.
 

Dr. Miles

Expert
Eller nära Shibuya station som också tåg som går direkt till Narita men är tusen gånger lättare att hitta på.
Har aldrig testat det.
Är det expresståg?
Narita Express har inte speciellt täta avgångar från Shibuya, speciellt under dagtid.

Screenshot20161019 01 NE.png


JR-EAST Train Reservation

Narita Express går mycket riktigt in till stan men det är inte mycket som är Express med det tåget eftersom det tar ca en timme till Tokyo Station. Efter Tokyo Station delar sig tåget. Vagn 1-6 brukar fortsätta söderut mot Shinagawa medans vagn 7 och uppåt går mor Shibuya, Shinjuku och slutligen Ikebukuro. Det gäller alltså att hålla koll på vilken vagn man är i.
Precis. Det gäller att hålla koll på vilka vagnar går vart. I alla fall från Narita flygplats.
 

MTS

Medlem
Landar i Narita...

Oj, vad många tips . Måste få till en bokning nu snart. Ska bli kul att komma dit.

Hinner man verkligen bo på två ställen på 6 nätter??? Kanske...

BTW, finns ytterligare att göra tips, shopping (ngn med erfarenhet att handla köksknivar där T.ex.) och är det värt att åka till Fuji?
 
Toppen