Senaste nytt

Tokyo i första klass med ANA

Glenn E

Medlem
Jag har flygit med ANA F i Augusti från Narita till Frankfurt och jag tyckte det var fantastiskt.
Nästa vecka är det dags igen men denna gång från Frankfurt till Narita.
Jag ser verkligen fram emot det.
Jag hittade denna recension på Skytrax och jag undrar till er som kan Japan lite mer än jag:
Är det verkligen SÅ HÄR bra?

NH201, NRT-LHR, March, Boeing 777-300. Personalised check-in through separate lounge area at Narita, and use of ANA's stylish Suite lounge go a long way in helping to relieve any pre-flight stress. Once you are onboard and seated in your semi-private "booth", you are rewarded with an extremely comfortable, fully reclining seat/bed and there is a very good entertainment system. Where the service excels though, is with the flight crew and the dining experience. Having lived a long time in Japan I thought I had already experienced "first class" service and hospitality many times, but that provided on my flight was the best I have ever experienced. And the food, well, all I can say is please try some Japanese options and don't forget dessert and the wine list. Simply fantastic!
 
Last edited:

agehall

Medlem
Glenn, vad har vi sagt om S**trax..? ANA är säkert jättebra på alla sätt och vis (har aldrig testat dem, så jag vet inte) men vill du läsa om hur det är att flyga med dem är det nog bäst att titta på rapporter här eller på Flyertalk. Siter där man kan betala för att få bättre betyg har ganska låg trovärdighet imho.
 

Glenn E

Medlem
Jo inte samma trovärdighet men just denna var ändå väl uttryckt tycker jag.
Du får ta och prova ANA F någon gång.
Man får mycket inspiration på BC.SE.:)
 

Jacob

Medlem
Jag hittade denna recension på Skytrax och jag undrar till er som kan Japan lite mer än jag:
Är det verkligen SÅ HÄR bra?
För mig som skrivit åtskilliga flygtester låter det där mer som marknadsföringsmaterial än en seriös oberoende recension. Den hade aldrig publicerats på vår förstasida i alla fall då den inte lever upp till de redaktionsregler vi sedan länge har för artiklar/tester.

Jag älskar ANAs meny och service men riktigt så spektakulär är inte stolen eller underhållningssystemet, varken de nya eller de gamla
 

shibuyax

Medlem
För den som vill se exempel på mat från den japanska menyn i ANA F våren 2013 så finns en del bilder här, jag missade en av rätterna och soppan men det mesta finns med:
- ANA, First Class - Tokyo to London - Trip Report

Ett allmänt tips är att det går utmärkt att få både caviar service och hela den japanska måltiden om man känner för det. Och det gör man. Sinnesrubbat god mat (så när som på en genomfrusen chokladsorbet) och extremt bra service.
 

Glenn E

Medlem
I Frankfurt och ska strax gå ombord på ANA F till Tokyo.
Som en liten pojke på julaftons morgon skrev någon och det är bara att hålla med.:)
 

VonMögen

Medlem
Jag hade inte tagit det som givet att ANA skulle erbjuda personlig assistent men frågade ändå eftersom VonMögen med sällskap blev mött av en representant från ANA vid ankomst från MUC och rob74 blev mött av en representant vid ankomst från ARN (transfer i MUC). Detta kanske då är det något som varierar och som alltså är konsekvent?
Stämmer, har vid 2 tillfällen (av 2 möjliga) blivit eskorterad från gatehuvudet till och igenom immigration. "Tyvärr" så är det ingen transport utan man får nöja sig med att promenera tillsammans med ANA reppen. Flög från FRA resp MUC och hade NRT som slutdest. Men som nämnts så sticker inte ANA ut när det gäller markservice. Det är i luften som de briljerar. Trevlig resa!
 
Toppen