flying
Medlem
Till dem som betalar hutlösa priser ofta finns det också Travel Pass, så att man inte behöver att betala "hutlösa" priser per resa.
Va bra då vet jag det....
Till dem som betalar hutlösa priser ofta finns det också Travel Pass, så att man inte behöver att betala "hutlösa" priser per resa.
Med tanke på hur förfärligt många tycker att det är med SAS standard, så ställer man sig frågan, varför reser ni fortsatt med dem?
Om någon skulle klaga lika mycket på Norwegian/Ryan, skulle nog rådet från samma människor vara att inte resa med dem.
De flesta har inget val utan reser på avtal eller på rutter där valet inte finns, dessutom styr nog EB-poängen mycket i de fall man har ett val. Eftersom jag bara flyger korta turer med SAS ser jag inget större problem med försämringarna i service. Största problemet med SAS är att produkten inte matchar priset. Flyger ofta på full pris biljett och det är inte mycket mervärde i form av service(det kan jag förstå) eller EB-poäng(vilket är för mig helt obegripligt) man har för det. Flytta poäng från billiga biljetter till dyra, som det är nu betalar man 3-4 ggr den billigaste biljetten men får bara dubbla poängen, rimligtvis borde den dyra biljetten ha en bonus som gav betydligt mer EB per spenderad krona i förhållande till en billig.
Jag vet ju inte hur mycket du flyger med dom och har gjort de senaste 15 åren heller. Det mesta i världen har väl varit bättre förr, fråga bara gubbarna på ljugarbänken .Jag vet inte hur mycket du flyger med SAS/ har flygit med SAS senaste 10-15 åren. Jag kan enbart tala för mig själv, men jag jämför självklart SAS idag med hur jag har upplevt dem sen jag började flyga regelbundet med dem för ca 15 år sedan. Det är ett helt annat bolag idag, sönderstressat av alla besparingar etc. Personligen så har jag främst sett försämringar för SAS och jag tror inte att jag är ensam med denna åsikt. Sen är SAS ett flygbolag som Alla svenskar har en åsikt om, på gott och ont.
Kanske för att jag måste... dvs företaget jag jobbar på har avtal med SAS på resor inom Europa. Och utan den skaran som främst flyger huvudstadstriangeln till hutlösa priser så tror jag faktiskt att SAS inte skulle finnas i sin nuvarande form!
Till alla er som reser i tjänsten, inte betalar själva för flygbiljetten men störs av toalett kön.
Varför inte ta upp det uppenbarligen stora problemet med ansvarig chef på ert företag som sköter upphandling av företagets flygresor?