Senaste nytt

Toalettbesök SAS Go / Plus

twiggs

Medlem
Jag var extremt anti tidigare att passagerare i Economy och Economy Extra tidigare tilläts att använda främre toaletten i Business. Fast då var det med en enorm skillnad – draperiet, i den mån det fungerade. Eftersom detta nu saknas så finns ingen anledning att blockera någon toalett för någon ombord. Finns det ingen fysisk avgränsning (och nej, velcro-hårdplasten räknas inte i mina ögon!) så är det bara att acceptera att alla toaletter är upplåtna för alla ombord.

OT:
Flight mellan FRA och IST för någon vecka sedan, A321 med minimum C-klass (4 rader, 7 pax). Economy nästan fullsmetat då en av då två toaletterna längst bak går sönder en kort stund efter start. Med bara två fungerande toaletter på planet så trodde jag att det skulle bli ett jävla spring in på C. Men icke då. Ett utrop på tre språk gjorde det gällande att trots den uppkomna situationen var det bakre toaletten som gällde för samtliga drygt 170 passagerare i Economy. Säga vad man vill om Lufthansa, men att hålla på regler det kan de! Tumme upp! :)

Tänk er detta på SAS, det hade blivit snyftartiklar i Aftonbladet så fort planet satt i backen!
 
Jag blir bara lite osäker, men säg att du är ironisk?
Självklart! Det allmänt öppna målet att alltid klaga på SAS (finns ju en del här som enbart hänger på SAS-delen för de negativa kommentarerna) har nu kommit till toaletterna... Ville bara att folk skulle få lite perspektiv genom att använda det språk jag gjorde, men det fungerade nog inte...
 
Varför skulle man inte få använda alla toaletter? SAS har inte C längre. Plus ger dig endast möjligheten att sitta långt fram och gratis macka. Eftersom blockat mittsäte är borta så är det inget konstigt med att "egen" toalett också är det?

Inte möjlighet att sitta långt fram. Pluspassageraren har inget annat val än att sitta långt fram...
 

VonMögen

Medlem
Självklart! Det allmänt öppna målet att alltid klaga på SAS (finns ju en del här som enbart hänger på SAS-delen för de negativa kommentarerna) har nu kommit till toaletterna... Ville bara att folk skulle få lite perspektiv genom att använda det språk jag gjorde, men det fungerade nog inte...

Jag vet inte hur mycket du flyger med SAS/ har flygit med SAS senaste 10-15 åren. Jag kan enbart tala för mig själv, men jag jämför självklart SAS idag med hur jag har upplevt dem sen jag började flyga regelbundet med dem för ca 15 år sedan. Det är ett helt annat bolag idag, sönderstressat av alla besparingar etc. Personligen så har jag främst sett försämringar för SAS och jag tror inte att jag är ensam med denna åsikt. Sen är SAS ett flygbolag som Alla svenskar har en åsikt om, på gott och ont.
 

A380*G

Medlem
Igår på SK662 MUC-CPH sa de klart och tydligt att toaletten fram enbart är för SAS PLUS medan toaletten bak är för SAS GO AWAY.
 

Pho

Medlem
Med tanke på hur förfärligt många tycker att det är med SAS standard, så ställer man sig frågan, varför reser ni fortsatt med dem?

Om någon skulle klaga lika mycket på Norwegian/Ryan, skulle nog rådet från samma människor vara att inte resa med dem.
 

A380*G

Medlem
Med tanke på hur förfärligt många tycker att det är med SAS standard, så ställer man sig frågan, varför reser ni fortsatt med dem?

Om någon skulle klaga lika mycket på Norwegian/Ryan, skulle nog rådet från samma människor vara att inte resa med dem.

Ibland finns inget alternativ. Jag har rest med Ryanair fast jag inte velat det när inget annat vettigt alternativ funnits. Har även rest med några av de mest suspekta kinesiska bolagen inrikes Kina när inget annat vettigt alternativ funnits, även om jag såklart hade kunnat åka med tre stopp för att få åka CA istället.
 

flying

Medlem
Med tanke på hur förfärligt många tycker att det är med SAS standard, så ställer man sig frågan, varför reser ni fortsatt med dem?

Om någon skulle klaga lika mycket på Norwegian/Ryan, skulle nog rådet från samma människor vara att inte resa med dem.

Kanske för att jag måste... dvs företaget jag jobbar på har avtal med SAS på resor inom Europa. Och utan den skaran som främst flyger huvudstadstriangeln till hutlösa priser så tror jag faktiskt att SAS inte skulle finnas i sin nuvarande form!
 

Dr. Miles

Expert
Kanske för att jag måste... dvs företaget jag jobbar på har avtal med SAS på resor inom Europa. Och utan den skaran som främst flyger huvudstadstriangeln till hutlösa priser så tror jag faktiskt att SAS inte skulle finnas i sin nuvarande form!
Till dem som betalar hutlösa priser ofta finns det också Travel Pass, så att man inte behöver att betala "hutlösa" priser per resa.
 
Toppen