Senaste nytt

Tjernobyl tips?

Morgan

Medlem

Skyraider

Medlem
Jag åker till Tjernobyl sista helgen i augusti. Kan rapportera hur det var när jag är åter.

Tips på kul grejer i Kiev mottages intill dess tacksamt.
 

pitch

Medlem
Ett tips jag kan ge från personlig erfarenhet: Var inte med på ett ukrainskt födelsedagskalas dagen innan du har bokat turen.

Visserligen adderade den brutala bakisen till domedagsstämningen, men det är nog den enda "positiva" jag har att säga om den dagen.
 

OnlyAFool

Medlem
Tycker man borde uppleva tunnelbanan i Kiev. Den är precis så kommunistisk som en kommunistisk byggd tunnelbana kan vara. Underbart att det ibland mörknar i vagnarna emellan stationerna och det skakar ganska ordentligt.

Nu några Tjernobyl tips.
Åka inte dit när det är högsommar. Man var(är?) tvungen att ha heltäckande kläder (långbyxor och långärmat) vilket blev galet varmt när temperaturen var runt 30-35. Dessutom så ska man ta med sig något att äta och dricka på bussen. Då lunchen låg ganska sent på dagsturen och man inte har möjlighet att dricka något innan.
 

Dr. Miles

Expert
Tycker man borde uppleva tunnelbanan i Kiev. Den är precis så kommunistisk som en kommunistisk byggd tunnelbana kan vara. Underbart att det ibland mörknar i vagnarna emellan stationerna och det skakar ganska ordentligt.

OT svar.
Jag upplevde liknande på tunnelbanan i Buenos Aires. De använde begagnade vagnar från Tokyo:s tunnelbana förresten...
 
Toppen