Senaste nytt

Tjaa varför inte. Live rapportering Lufthansa First class Arlanda-New York

Voyageur

Medlem
Tog tåget från Penn station tillbaka in till EWR. Väldigt mycket folk på stationen tack vare "happy 4th" :) men väl på tåget lungt och skönt. Gick förvånansvärt smidigt att komma till flygplatsen och utan knussel!

Prisad vare kortens big mama då SAS egen lounge på newark är överfull. Nada sittplats och hela stockholm är på drickfest samt barnen springer okontrollerat :) tack och lov då för Senator loungen på andra sidan med en tyst behaglig atmosfär, bättre dryck samt mat. Samuel Adams summer Ale och gyozas är inte så dumt :)
 

Voyageur

Medlem
Att åka SAS business efter Lufthansa First är som att kliva från en ferrari i en fiat!

Hade oturen att få en högst ordinär till miserabel crew idag från EWR.

De fantastiska rostade macadamianötterna från LH F blev utbytta mot en slängd skål nötter på bordet....hur CC lyckades slänga den på mitt bord samtidigt bortåtvänd och hukande är ett mirakel :)

Samma FA lyckades bokstavligt talat sätta hela sin rumpa på mitt bord under fördrinken också i en god 1 minut medan hon pratade med nån på andra sidan :)

Samma person lyckades skvalpa vatten på mig och mitt bord när hon öppnade en flaska till en annan person bredvid, utan att be om ursäkt eller nåt :)

Men bäst var ändå en annan i CC som var så där ljuvligt bitter så man nästan tvunget måste le bara för att göra hennes dag! Hon lyckades tyvärr ta två beställningar av mig och båda möttes med "jaha, vad vill du ha då". Elektroniken strulade en del på min stol, bla avod och call button. Den sistnämnda gick igång av sig själv tydligen och ovanstående dök upp vid mitt säte och levererade dagens....nej veckans kommentarer "hade du tryckt på call button?"
"Nej det har jag inte, vet tyvärr inte varför den lyser".
"Jaha, jag antar att det var någon annan som tryckte den då". Varpå hon gick :) vilken gumma!!!!
I annat så var nya kabinen så klart ett kanonlyft, men lite förundrad över de dåliga materialvalen då mattor och annat redan rejält slitits och brustit. Hoppas de byts mot något som håller lite längre!
Nya servicen annars är ett lyft i rätt riktning och inget direkt att anmärka på utan bra :)
 

jacoph

Medlem
Visa bifogad bild 53747
Någon som förresten har tips på bästa sätt att ta sig från EWR downtown till 48e gatan? Tågen stannar vid Penn st och läst något om en buss till port authority. Kanske prova Lyft om rabatterna fortfarande gäller :) 80$ med taxi känns knappast lockande

Förlåt om jag verkar obekväm/okunnig/oartig, men jag måste få fråga: känns det inte väldigt konstigt att först lägga ett femsiffrigt belopp på att flyga First class, för att sedan ens överväga att ta flygbuss/tåg? Förtar det inte ganska mycket av den exklusiva känslan? Och är inte de 80$ extra för en taxi kaffepengar i sammanhanget?

/ en som fortfarande bara kan drömma om en första klass biljett
 

palmen

Moderator
Förlåt om jag verkar obekväm/okunnig/oartig, men jag måste få fråga: känns det inte väldigt konstigt att först lägga ett femsiffrigt belopp på att flyga First class, för att sedan ens överväga att ta flygbuss/tåg? Förtar det inte ganska mycket av den exklusiva känslan? Och är inte de 80$ extra för en taxi kaffepengar i sammanhanget?

/ en som fortfarande bara kan drömma om en första klass biljett
Det kostar inte femsiffrigt utan snarare omkring 3000 kronor plus poäng.
Personligen lägger jag inte gärna ut pengar i onödan även om det är smidigare med taxi än tåg. Har jag tiden så åker jag billigaste möjliga oavsett i vilken kabinklass jag reser. Min upplevelse ombord på Lufthansa i First blir i alla fall inte sämre av att åka tåg till flygplatsen istället för taxi.
 
Toppen