Senaste nytt

Tjaa varför inte. Live rapportering Lufthansa First class Arlanda-New York

Voyageur

Medlem
Guten abend från Hilton Squaire Frankfurt! Underbart kort hopp med Lufthansa. Imponerande service på så kort flygning och riktigt trevlig CC som såg till att vi 3 som reste i First hade extra uppmärksamhet!

Snyggt med riktig champagne flaska och högljudda poppande korkar i Business, Nicholas Feuillate tror jag det rann ur den svarta flaskan :)

CC såg till att glaset aldrig var tomt och fyllde på snabbare än jag kunde tömma :)
20160626_192438-1.jpg
20160626_194048-1.jpg
20160626_205424-1.jpg
 
Last edited:

Voyageur

Medlem
"When in Frankfurt" :):)

20160626_230036-1.jpg

Dyraste currywursten i stan men ett måste!!

Tummen ned annars för Hilton. Fräscha rum men servicen är way off par. Incheck var iskall...och då menar jag Cruella De Ville kall. Ingen upgrade som Diamond. Exec lounge stängt kl 21 vid incheck som sedan visade sig vara öppen till 23 med dryck i alla fall. Wifi är plåååååååågsamt:) och var är ketchupen till currywursten jag beställde för 10 min sen??? :) bordet bredvid undrade vart beställda pilsnern och försvann...
 
Last edited:

Voyageur

Medlem
Let the show begin!

Den mindre smickrande promenaden till FCT och hissen upp till lobbyn. 3 minuter senare sitter jag vid ett bord redo med en kopp svart magi och en smoothie som får mig att längta till stränderna i asien.
20160627_090043-1.jpg
 

Voyageur

Medlem
Efter 4 stays som matchad HHD har jag fått 1 uppgradering och 1 vinflaska. Är nog bara att vänja sig vid HHonors 2.0...

Beror mycket på kontinent känner jag. I Europa räknar jag aldrig med ett leende ens egentligen medan i Asien och mycket i USA kan man räkna med en helt annan service. Utcheck var så klinisk och grå att mannen bakom disken kunde ha utfört en bypass operation i den miljön :)
 
Toppen