Tjaa varför inte. Live rapportering Lufthansa First class Arlanda-New York

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Voyageur, 26 Juni 2016.

1. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte bjuda till på klassiskt BC manér på en liten live reserapportering i min first First på Luftwaffe via Frankfurt till Newark. Börjar med ett stillsamt och småbubblande kvällsflyg LH805 till FRA för att avnjuta natten på Hilton Squaire vid flygplatsen och en halvdag i Lufthansa FCT innan 13 flyget mot undersköna New York på 2K i Lufthansa B747-8. Eftersom Lufthansa har wifi på denna flotta så ska det förhoppningsvis inte vara några problem med lite livish rapportering!

Bilen droppad på en fullsmockad Beta semesterparkering vid Arlanda. Ihärdigt letande efter en plats må jag säga :) lika smockat i säkerhetskontrollen med förvirrade söndagsresenärer....tack och lov för en tom fast track :)

Efter lite sedvanligt "computer says no" käbbel hos SAS är bonuskortet inlagd och till min stora first First glädje ett skinande fodral till biljetten!

Passade på att sponsra apoteket en sväng på vägen mot SAS Gold lounge med lite av det man alltid glömmer i slutändan....denna gång raklödder :)

Ebg, flygahitochdit, miknil och 19 andra gillar detta.
  2. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    20160626_165723-1.jpg

Inte den bästa måltiden jag haft. Sas bjuder på sedvanlig snusk mys med varm (kall)rökt lax, potatisallad på burk och grooooovt översaltad dillsås. Tack och lov för varmt bubbel i alla fall :)

Gus, Claes L, Stefan62 och 5 andra gillar detta.
  3. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En kaffe cointreau senare är allt som det ska igen :) spänningen stiger mot 18.55! 20160626_173043-1.jpg

Ebg, Gus, Peter65 och 1 annan gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Hej från loungen du är också här onekligen med samma uppdrag :)

Gus, LSH och Voyageur gillar detta.
  5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju bra att ha men annars fanns det ombord om jag inte tolkade förpackningen fel. :)

Ebg, flygahitochdit, Gus och 2 andra gillar detta.
  6. Ja, eller Hilton där jag bor nu fixade raklödder på 15 min (call buttom test:)

7. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aah dessa I-landsproblem :) men just idag gillar vi de!! Härligt med lite fika med Palmen o co i loungen :)

Brandten gillar detta.
  8. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    20160626_183317-1.jpg

Strax boardingdags för LH805 mot FRA. Rätt fullsmockat för dagens flight. Lååååång kö redan uppställd innan boarding....

rosenstam och anjak gillar detta.
  9. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härligt med korrekt prioboarding! 20160626_183845-1.jpg 20160626_183912-2.jpg
    Ombord på 3A. Njutningen på topp :) sedvanlig 3+3 seating men generöst benutrymme i alla fall :)

Gus, Brandten, jsn och 1 annan gillar detta.
  10. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevlig resa även för dig! :) Vi förväntar oss tät och innehållsrik rapportering under morgondagen!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!