Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Palazzi

Medlem
....Och designavdelningen leds av brittiska Ian Callum som designat bilar åt Aston Martin och skapade BMW Z8 mfl....

Tycker deras modellprogram börjar se ganska intressant ut... Ser fram emot släppet av deras kommande F-type som ska bygga på konceptet från C-X16 också:
C-X16_2058153b.jpeg

För min egen del ser det dock ut att bli en Porsche 997 Targa 4S. Jag ska bara ta reda på först om det är möjligt, med nedfällda baksäten, att trycka in ett 168cm skidfodral från bakluckan..... Enligt specifiktationerna är det ett gränsfall, så jag får åka och mäta helt enkelt...
 
Last edited:

Pandion

Medlem
Utan att egentligen ha koll på siffrorna, men om vi tidigare diskuterade att det blir lite väl dyrt att topputrusta en MB E-klass...

Blir det då inte lite väl dyrt att istället skaffa en Jaguar XJ? :p
 

Palazzi

Medlem
Annars kan jag tipsa om topputrustade modeller av Alfa Romeos 159 Sportwagon (årsmodell 2010/2011) som ännu inte hämtats ut... Modellen har försvunnit från Alfas modellprogram sedan förra året, men de nya bilar som ännu inte sålts är KRAFTIGT rabatterade. Bilar med ordinarie priser runt ca 350.000 kr säljs nu för 270.000kr. Om man har lust att hämta hem sin bil från Italien kan man få dem för ca 230.000kr!

4737274512.jpeg
 

Pandion

Medlem
tyvärr så går Bugattin inte att leasa :)

Jag tror nog att någon på Skatteverket skulle sätta kaffet i vrångstrupen om man ringde och frågade vad förmånsvärdet skulle bli för en Bugatti Veyron...

Var för övrigt i Monaco i somras och såg en Veyron up close and personal, och jag tycker det andas lite väl mycket noveau riche över hela bilen. Det är ju inte direkt diskret lyx i och med att dom flesta är målade i två färger, såsom exemplet som Homer visar upp...Sedan var det precis som på bilden ovan. Det stod säkert 10 personer (bara män) och fotade bilen och kikade in genom rutorna. Kul att komma där varje dag och behöva mota bort massa ungar som står och dreglar...

I New York eller London kan man åka dyr fin bil utan att någon bryr sig, men det funkar liksom inte i Stockholm...
 
Last edited:

Homer

Medlem
I New York eller London kan man åka dyr fin bil utan att någon bryr sig, men det funkar liksom inte i Stockholm...

Men man ska inte tro att man kan parkera hursomhelst

Bugatti Veyron owner gets ticket for parking in disabled space in Essex | Mail Online

Money can't buy you a parking space: £1million Bugatti owner lands parking fine | Mail Online

The Koenigsegg CCXR and a £350,000 Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce
were both clamped on the afternoon of 22 July.

_48542808_swns_harrods_clamps_01.jpg

BBC News - Luxury car worth £1.2m clamped outside Harrods
 

Pandion

Medlem
Ok, man kan inte åka fin dyr bil hursomhelst i London eller NY heller...

Å andra sidan lär dom som äger bilarna inte bry sig om priset på boten, så det har nog inte så stor avskräckande effekt...

Jag hade en chef en gång som alltid åkte bussfil i Stockholm med sin Range Rover. Hans argument var att han åkte fast i snitt en gång per år, och då kostade det 600 kr (då, år 2006), så i hans värld betalade han 600 kr för att köra förbi alla köer...
 
Toppen