Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Pandion

Medlem
Tjänstebils Tråden

Räknar du exkl moms ner du skriver 470'-480' kr?
En bil för 200' kr kostar ju företaget kring 3000 kr per månad. Absolut inte mer än 4000 kr. Det borde ju ge dig en budget på ca 800' till över miljonen att skaffa bil för???
 
Räknar du exkl moms ner du skriver 470'-480' kr?
En bil för 200' kr kostar ju företaget kring 3000 kr per månad. Absolut inte mer än 4000 kr. Det borde ju ge dig en budget på ca 800' till över miljonen att skaffa bil för???

nej dom räknar alla kostnader, service, trängselskatt,vinterdäck, osv osv i den kalkylen..

se utdrag från min senaste bil..

Leasinghyra
Service/Underhåll
Däck
Vägtrafikskatt
Bilprovning
Trängselskatt
Försäkring
Bränsle
Hyrbil vid servicetillfälle
Däckförvaring
Vägassistans
Tvätt
Parkering
Övrigt
Managementavgift
Administrationsavgift
 
Last edited:
Gällande den tidigare diskussionen om MB eller BMW.

Mitt intryck gällande Mercedes är att dom är får tråkiga i dom lägre klasserna. Det brukar sägas att det som är Mercedes börjar först när man kommer upp i E-klass. allt annat under är inget att ha. Det ligger rätt mycket i det. Jag har kört både A, B, C klass som hyrbilar, och det är inget som får hjärtat att slå. På den fronten lyckas Audi leverera på ett helt annat sätt när det gäller småbilar. Audi lyckas, i min mening, få med premiumkänslan och kvalitet även i de mindre bilarna. Kör mycket hellre en Audi A3 än en liten småbil från MB.

Jag håller med på denna punkt - A,B,C-klass är inte alls skoj. Mercedes har ryckt upp A&B klassen nyligen och jag tror dom är betydligt bättre.

Jag har en GL och en SL och båda två är klassledare inom sina nischer tycker jag.

Audi Quattro är grymt på vintern. Dom A3 och A4 jag kört har varit riktigt bra. A6 (gamla modellen) kändes rätt trist dock i jämförelse. Största problemet med Audi nuförtiden är dom ser ut som identiska tvålar nuförtiden - jag ser inte skillnad på en A4, A6 eller A8 på avstånd. Och dom är riktiga tjänstemannabilar.
 

Ubbe

Medlem
Audi är ju helt klart ett bra val. Man kan få en bil som har det mesta utan att det sicker i ögonen på folk. Själv så kör jag nu en kul liten Golf R. Perfekt bil för två med lite packningsbehov ibland. Fyrhjulsdrift eftersom vi bor i ett arktiskt land och em pigg motor som kör ifrån det mesta.
 

Pandion

Medlem
Tjänstebils Tråden

Hållet med Björnström, Audis problem är att alla ser likadana ut. A4 och A6 är grymt bra bilar i mellansegmentet, men sen ballar det ur. Det går knappt att se skillnad på en A4 och A8 på avstånd.

Har provsuttit A8 och den har inget att komma med jämfört med S klass. Är man elak så känns A8 ut som förvuxen A4 även inne i bilen... Speciellt baksäteskomforten slår S klass A8 med hästlängder...
 

Palazzi

Medlem
Mycket bil för pengarna lär väl bli Jaguar XJ L Ultimate som presenterades på Internationella bilmässan i Peking idag. Men man bör väl ha ett riktigt förmånligt jobb för att plocka ut den som firmabil ändå...:p Man bör nog inte heller vara ägare till firman med tanke på Jaguars katastrofala andrahandsvärde.

Den ser dock ut att kunna föra fram "Businessclassare" på ett respektablet sätt:
[video=youtube;dWH4kGqjl5k]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&list=UUDAfo-IAC6c-w2dgoHDscAg&v=dWH4kGqjl5k[/video]
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Det var ett tag sedan Ford hade något med Jaguar att göra.... Farsgubben hade till nyligen en XJ Supersport, det är ganska bra drag i den stora bilen med 510hp under huven.
 
Last edited:
Toppen