Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Valley

Medlem
Kollegan i Norge önskade helst en Kia Nero EV
Men bortåt 2 års väntetid gjorde att han gav upp.
Betalades tydligen bra pengar för kontrakt m snabb leverans
 

Valley

Medlem
Förhandstitt på nya X5 hos Autowåx

IMG_2667.JPG

Börjar bli lite väl svulstigt
Satt inget vidare i den heller konstigt nog.
 

MrDollar

Medlem
Någon som har plockat ut en Passat Sportscombi TDI 190 med dsg 7 vxl låda samt 4 motion årsm 2019? Och kan komma med input, bra eller dålig?
Var och kikade på en näst intill fullutrustad som jag funderar på att ta som förmånsbil.
Var även och kikade på en v90 D4 awd men tryckte nog passat:en var snäppet härligare, för mig.
Ska även förbi BMW och kolla på antingen 3 eller 5 serien.

Kör väl mestadels motorväg och ca 2.000 mil per år så förbrukningen spelar mindre roll.
 

Cashback

Medlem
Någon som har plockat ut en Passat Sportscombi TDI 190 med dsg 7 vxl låda samt 4 motion årsm 2019? Och kan komma med input, bra eller dålig?
Var och kikade på en näst intill fullutrustad som jag funderar på att ta som förmånsbil.
Var även och kikade på en v90 D4 awd men tryckte nog passat:en var snäppet härligare, för mig.
Ska även förbi BMW och kolla på antingen 3 eller 5 serien.

Kör väl mestadels motorväg och ca 2.000 mil per år så förbrukningen spelar mindre roll.

Vi är ju några som kör runt i Skoda Superb TSI med 280 hk (numera 272 hk). Personligen väljer jag den före Passat om du får välja Skoda. Om du får välja Skoda, åk och provkör är mitt tips!
 

Brandten

Medlem
Någon som har plockat ut en Passat Sportscombi TDI 190 med dsg 7 vxl låda samt 4 motion årsm 2019? Och kan komma med input, bra eller dålig?
Var och kikade på en näst intill fullutrustad som jag funderar på att ta som förmånsbil.
Var även och kikade på en v90 D4 awd men tryckte nog passat:en var snäppet härligare, för mig.
Ska även förbi BMW och kolla på antingen 3 eller 5 serien.

Kör väl mestadels motorväg och ca 2.000 mil per år så förbrukningen spelar mindre roll.

Imo inte värt det då du blir rejält förmånsbeskattad för all extra utrustning som du lägger på. På Volkswagen kostar varje paket bra mycket mer än vad det gör hos tex Skoda där mycket är inkluderat från start och deras paketeringar är mycket bättre. Nu får du Skodan med digital instrumentpanel också.
 

Sebastian.k

Medlem
Någon som har plockat ut en Passat Sportscombi TDI 190 med dsg 7 vxl låda samt 4 motion årsm 2019? Och kan komma med input, bra eller dålig?
Var och kikade på en näst intill fullutrustad som jag funderar på att ta som förmånsbil.
Var även och kikade på en v90 D4 awd men tryckte nog passat:en var snäppet härligare, för mig.
Ska även förbi BMW och kolla på antingen 3 eller 5 serien.

Kör väl mestadels motorväg och ca 2.000 mil per år så förbrukningen spelar mindre roll.


Hej!

Har du tittat på förmånsbil VW passat hybrid el/bensin (förmåns rabbat) runt ca 3-4,5k/mån beroende på lullull och motor.

Om ni kör autoplan får du ca 1-2 extra basbelopp to.m. Finns GT modell dock dyrare i drift/mån.

VW kör kampanj nu inkl. Takbox, automat mfl.

Skoda är lika bra t.o.m billigare i drift.

Har själv jämfört med bmw, för att komma ner i samma prisklass är (e) dvs el/bensin hybrid som gäller dock 3-serie.

IMO hybrid vad du en väljer, ingår Perks!
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Tack för alla svar!
Har precis varit hos BMW och fått lite siffror etc.
Sammanställer lite siffror senare ikväll så återkopplar jag för er input.
Ska även imorgon förbi Mercedes och Audi.

@Brandten, @Cashback vad har ni fått för förmånsvärde på Skodan?
4933kr /mnd och då helt maxad förutom:

- ISOFIX fram.
- Knappar på vänster sida på passagerarstol fram för passagerare bak att styra stolen.
- Skidpåse.
 

Cashback

Medlem
Tack för alla svar!
Har precis varit hos BMW och fått lite siffror etc.
Sammanställer lite siffror senare ikväll så återkopplar jag för er input.
Ska även imorgon förbi Mercedes och Audi.

@Brandten, @Cashback vad har ni fått för förmånsvärde på Skodan?

4341 kr per månad 2019. L&K med lite tillval så mycket välutrustad.

En stor fördel som @Brandten säger är att Skoda registrerar modellerna med paketen som en modell hos Skatteverket vilket gör att en i närmaste fullutrustad bil med el-lädersäten med minne på förare och passagerare, navi och annat som annars oftast räknas som extrautrustning räknas som att det är en del av bilen.
 

MrDollar

Medlem
Tack för info.
Kan meddela att både BMWn & Passaten jag kikade på (med utrustning jag är nöjd med, bra utrustad men väldigt bra paketerad) landar kring där också.

Är Skodan fyrhjulsdriven?

Jag måste bara dubbelkolla en sak, så jag tänker rätt då detta ska göras by the book:
Vi leker med dessa siffor:
Tar ut en lön:
Månadslön före skatt: 40.000:-
Förmånsvärde bil: 5.000:-
= Jag betalar skatt för/på inkomst om 45.000:-?


4933kr /mnd och då helt maxad förutom:

- ISOFIX fram.
- Knappar på vänster sida på passagerarstol framför passagerare bak att styra stolen.
- Skidpåse.
 
Last edited:
Toppen