Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Valley

Medlem
Hej.

Vi har en 240 GTS i firman sedan 3 månader. Den har under 1000 mil och har redan hunnit få driftstopp med "alla lampor blinkandes" på instrumenten 2 ggr.

Igår började den spotta diesel ur tanklocket under färd. Verkar vara nån luftning som är kass.

Men när den går är den snabb och komfortabel och ett bra val för 400k med alla paket.

Mvh Jakob

VW :eek:
Men nu har det väl blivit lite galet. Släpper du in sådant........ ?
 

Palazzi

Medlem
Såg Alfa Romeo Giulia Veloce på Parismässan nyss. Helt ny bensinare (finns även diesel) på 280hk, fyrhjulsdrift o automat.
Lägger på några kilo, men skulle tro att vi hamnar på kanske 5.7s till 100 baserat på vad versionen med 200hk 4-cylindrig gör.

Känns som ett mer rimligt alternativ till QV med 510hk (650.000kr)

Den klarar inte 7.5 basbelopp, såklart, men verkar som en bra deal.

Även bensinaren med 200hk, o inom ramen för det vanligaste basbeloppet, tyckte jag gav mycket bil för pengarna.

Själv har jag inte kommit till skott alls med ny bil. Mycket snack o liten verkstad.... Iofs står mina två bilar still nästan varje dag :/
 

dgp

Medlem
Kört BMW i3 i nästan 3 år. Kan verkligen rekommendera, om du inte behöver lasta massor eller köra 20 mil om dagen. Tänk dig att du har en liten bil, som är fulltankad varenda gång du kör iväg. Sällan räckviddsproblem. Om du köper en idag har den dessutom 40-50% större batteri än min. Jag kommer aldrig någonsin köpa annat än batteribil i framtiden. Som tjänstebil är den perfekt, förmånsvärde är väl ca 25-27k per år.
 
Toppen