Tjänar man poäng på flygning med Tyrolean?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Mikael, 15 Juli 2012.

1. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en kommande resa till Wien och tittar på ett flyg med Austrian som flygs av Tyrolean. Enligt Wikipedia är Tyrolean ett star alliance "member affiliate" via Austrian. Innebär det att man tjänar miles till det Star Alliance FFP man väljer (och inte bara att man får miles om man är medlem i Miles & More som Austrian tillhör)?

2. cmj

cmj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan intyga att man får poäng. Austrian har ju lagt ner sin operativa flygverksamhet. Alla OS-flighter utförs av Tyrolean, Lufthansa, Helvetic osv.

4. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK, tack.
    Får man poäng/miles för samtliga bolag som är listade som "member affiliates"?

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så vitt jag vet. Men jag skulle nog kolla på StarAlliance.com snarare än på wikipedia vilka bolag som räknas som affiliates.

6. fleetheseen

fleetheseen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mikael, jag flög ARN - Wien förra veckan med Austrian Air (FLIGHT OPERATED BY:TYROLEAN AIRWAYS). Fick in poängen igår och 800 poäng blev det iaf :) Flög sedan vidare från Wien - Sofia och det var Austrian(Tyrolean) som flög där också och fick där 600 poäng.

7. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var på staralliance.com hittar du den informationen? Jag hittar bara info om de huvudsakliga medlemmarna.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oops. Jag blandade ihop det med oneworld.com där affiliate airlines står uppräknade separat under Member airlines.

Jag är dock ganska övertygad om att staralliance.com visade den informationen också men jag har nog inte varit inne där på ett tag för sidan såg ganska omdesignad ut efter hur jag minns den... Sorry!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!