Senaste nytt

Tjänar man poäng på bonusresor?

Kanske var lite oklar. Förstår självklart att det inte gäller om man åker Lufthansa F (eller liknande) och kanske normalt hade tjänat in 50k poäng. Tänkte att det kanske var en lägre % intjäning. Hittade inget på hemsidan så borde förstått det.

Men den korta tiden jag varit här så har jag lärt mig en hel del som inte informeras på officiella hemsidor ;-)
 

TasselT

Medlem
För länge sedan (om jag inte minns fel) så fick man 500 eller 1000 poäng om man bokade bonusresan via webben.
Det var väl på tiden som möjligheten att boka resa på internet var rätt ny :)

/ TT
 
Det är dock väldigt sällan det är First eller Business som de måste kasta av folk från även om det självklart kan hända.
Först och främst, vissa bokar bonusresor i ekonomiklass. Sedan stämmer det nog att man inte löper så stor risk att bli avslängd om man reser i premiumkabin. Men min poäng är att så fort man hör utropet om att de letar efter frivilliga så ska man gå bort och anmäla sig frivilligt (och få kompensation och ombokning till en annan flight, som förhoppningsvis ger poäng).
 

palmen

Moderator
Först och främst, vissa bokar bonusresor i ekonomiklass. Sedan stämmer det nog att man inte löper så stor risk att bli avslängd om man reser i premiumkabin. Men min poäng är att så fort man hör utropet om att de letar efter frivilliga så ska man gå bort och anmäla sig frivilligt (och få kompensation och ombokning till en annan flight, som förhoppningsvis ger poäng).
Beror ju på hur bråttom man har, skulle jag bli erbjuden möjligheten och har tiden spelar det ingen roll för min del vad det är för typ av biljett.
Men det är klart om det råkar bli revenue så är det bonus, ofta bokas man dock om och behåller bokningsklassen (så har det varit när jag blivit ombokad)
 

Silferlood

Medlem
För länge sedan (om jag inte minns fel) så fick man 500 eller 1000 poäng om man bokade bonusresan via webben.
Det var väl på tiden som möjligheten att boka resa på internet var rätt ny :)

/ TT
Du har rätt, man fick 500 extra poäng per bokning och även en rabatt per person om man hade kombinerat kort med MC eller DC.
 
En fråga. Om jag bokat en bonusresa och blivit rerouted av Sas pga försening, får jag bonuspoäng på en sådan resa? Först med Sas och sedan med AmericanAirlines
 

ekf

Medlem
En fråga. Om jag bokat en bonusresa och blivit rerouted av Sas pga försening, får jag bonuspoäng på en sådan resa? Först med Sas och sedan med AmericanAirlines
Ja, skriv in till kundtjänst (SAS) och begär poäng enligt ursprunglig rutt. När du fått poängen krediterade kan du prova att retroregga American-flygen/t till valfritt Oneworld-program också...
 
Toppen