Senaste nytt

Tjänar man Miles&More poäng med Condor?

Åkte med gamla farsgubben på en Charter (Aldrig mer! - satan vad trångt och jävligt), nåväl.. man ska väl inte klaga när man åkte från Luleå till Kanarieöarna för 300:- t&r men hur som helst.

Jag har för mig att det tidigare gått att få poäng för Condor flygningar, även vid Charter? Är det jag som misstar mig?
Jag hittar ingenting på M&M och Condor finns inte med som alternativ.

En sådan flygning bör ju ge några få poäng i alla fall? eller är det jag som är ute och cyklar kanske..

Vidare undrar jag också hur sega dom är på att posta poäng till M&M? AA gör ju det nästan direkt medan jag inte fått mina poäng för Arlanda - Luleå t&r ännu och det var snart 1 månad(!) sen.

Tack på förhand.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Trodde man fick poäng för antalet "Miles", inte för summan?
300kr var ju inte ordinariepris direkt.

Nåväl, poäng är poäng och många bäckar små? ; )

I så fall skulle jag gissa 2 x 750 miles om din bokningsklass hade varit: B M H V K L E T U W G Q S

M&M räknar Kanarieöarna som Europa om jag minns rätt så det är fast summa "miles" som gäller. Dock försökte jag vara lite lustig med att jag tycker inte man skall förvänta sig så mycket miles/poäng om resan har kostat 300kr t/r :cool:
 
I så fall skulle jag gissa 2 x 750 miles om din bokningsklass hade varit: B M H V K L E T U W G Q S

M&M räknar Kanarieöarna som Europa om jag minns rätt så det är fast summa "miles" som gäller. Dock försökte jag vara lite lustig med att jag tycker inte man skall förvänta sig så mycket miles/poäng om resan har kostat 300kr t/r :cool:

Absolut, det var det jag hade hoppats på, dvs 750 x 2.
1500 poäng är bättre än 0 poäng, det är bara så jag tänker. : )

Men det är ingen big deal såklart, jag bara undrade om det var möjligt men så var då icke fallet, tyvärr.
 

MarcusC

Medlem
Man får ju sällan poäng på charterflighter, ex vis ger SAS charter inga eurobonus poäng(varken extra eller status)
 
MarcusC

Alright.. inte ens om man flyger till typ St.Maarteen eller annan exotisk ort? Nåväl, det är ju ofta billigt så Charter-resenärerna ska ju inte klaga.
Nå Charterplan sätter jag mig inte på igen i alla fall. ;)
 

MarcusC

Medlem
Jag skulle undvika charter om jag vill ha poäng helt klart...st maarten dock....dit kan jag tänka mig utan få poäng ;)...(men condor från Tyskland verkar ju vara ett undantag..) sedan kanske priset bidrog (och direktflyg från LLA ;))

Flyg AirBerlin nästa gång annars till LPA då kan man få Topbonus eller BA Avios poäng (tom status grundande)
 
Toppen