Senaste nytt

Tjäna upp till 52.100 Flying Blue miles med AVIS

NyfikenGrau

Medlem
Tack Homer!
Det är lite ovant att tänka "tvärtom" när man alltid enbart tänkt på priset förr, alltså en dyrare biljett i pengar på samma milesavstånd blir ju så att säga billigare när den betalas just med miles, men nu börjar jag inse var klippen finns!

En till dum fråga då i samband med detta - om vi är två som ska åka krävs det väl, antar jag, omkring 100 000 miles för två promo awards business t.o.r.
Säg att jag då kommer ha 75 000 miles, kan jag då betala en och en halv biljett med dessa? Dvs går det att betala biljetter "blandat" med både pengar och miles?

Är för närvarande ändå utan bil så den här Avis-dealen är i princip spikad för min del :)
 

tourist

Medlem
Tack Homer!
Det är lite ovant att tänka "tvärtom" när man alltid enbart tänkt på priset förr, alltså en dyrare biljett i pengar på samma milesavstånd blir ju så att säga billigare när den betalas just med miles, men nu börjar jag inse var klippen finns!

En till dum fråga då i samband med detta - om vi är två som ska åka krävs det väl, antar jag, omkring 100 000 miles för två promo awards business t.o.r.
Säg att jag då kommer ha 75 000 miles, kan jag då betala en och en halv biljett med dessa? Dvs går det att betala biljetter "blandat" med både pengar och miles?

Du kan i princip köpa en tur-och-retur-biljett och en enkelbiljett på Promo Awards. Problemet med det är att hitta en extra enkelbiljett utan att ruinera sig.
 

Homer

Medlem
Du kan i princip köpa en tur-och-retur-biljett och en enkelbiljett på Promo Awards. Problemet med det är att hitta en extra enkelbiljett utan att ruinera sig.

Ett fall för Dr. Miles ;)

Det går att köpa FB miles med upp till 50% bonus just nu, men för att får maxbonusen måste man köpa
minst 90.000
https://www.klm.com/travel/travel_e..._miles/buy_award_miles_for_yourself/index.htm


Om man ska till Brasilien SKA man boka biljetterna separat och inte T/R
http://www.businessclass.se/skyteam...tillaegg-pa-bonusresor-skyteam.html#post47214
 

Dr. Miles

Expert
Du kan i princip köpa en tur-och-retur-biljett och en enkelbiljett på Promo Awards. Problemet med det är att hitta en extra enkelbiljett utan att ruinera sig.

Ja, om man flyger med Norwegian till New York klarar man sig undan ganska billigt, förutsatt att man inte tar med sig väska och ta med egen mat.
 

sigbjod

Medlem
Bare fire dager igjen før eventyret kan starte.

Avis har en jobb å gjøre for å enkle innmelding i Avis Preferred. Hvis jeg ikke tar feil så ender man opp med en annen kontotype (Avis Club?) hvis man ikke melder seg inn med koden på sidene til Flying Blue.
 

FF#1

Medlem
Nu är det dax att boka en hyrbil för nästa veckas äventyr.
Tänkte passa på att hoppa på den här "Dealen"

har skaffat ett Avis preffered, men körde fast i att registrera FB numret så database adressen har just fått ett mail.

Hur var det sen man skulle götr, när man bokar på Avis.se är det bara att registrera en awd, men viken för FB gold och se till att få med numret nångon stans eller måste man ringa in?

Har inte fått mitt FB kort ännu, undar om det går bra ändå?
 

Johan_G

Medlem
Du får möjlighet att manuellt knacka in ditt FFP på betalningssidan om du inte har lyckats få det lagrat i Aviskontot.
 
Toppen