Senaste nytt

Tjäna poäng med "tillfälliga" betalningar?

Ericel

Medlem
Hej!

Min flickvän lyckades med detta konststycke. Handlade på Bauhaus (eller var det Hornbach) till badrumsrenovering för en massa pengar på sitt amex och bestämde sig sedan för att den stilen inte fungerade och lämnade tillbaka allt, de bad bara om ett kort och hon gav dem sitt visa kort och fick både eb-poängen samt pengarna tillbaka... Jag trodde inte det skulle fungera men nu är det 2 mån sedan och amex verkar inte ha reagerat..
 

lnixon

Medlem
Räknas inte detta som Cash Advance med en saftig avgift samt 0 poäng?

Jo, läste man Mastercards kontovillkor var det mycket riktigt så. Man får överhuvudtaget inte använda det för att betala skulder, eller ens betala dellikvid vid avbetalningsköp.
 
Min lokala byggmarknad(Woody) hatar mig för jag betalar fakturor för saker som fönster, braskamin, garderober, byggmaterial för femsiffriga summor med mitt Amex kort. De är tvungna att betala 3% till Amex för att lösa ut pengar, men de vägrar att ge mig 2% rabatt på summan när jag instället erbjöd de betala med MC.
 

Marcus01

Medlem
Rent teoretiskt borde man ju kunna betala in tex 10 000 kronor till sitt konto på typ en bettingsajt eller pokersajt, låta pengarna ligga en stund, kanske spela för någon hundralapp och sen plocka ut allt i cash till ett annat konto. som jag ser det borde det ju funka. Någon som har erfarenhet av detta?
 

gdaily

Medlem
Rent teoretiskt borde man ju kunna betala in tex 10 000 kronor till sitt konto på typ en bettingsajt eller pokersajt, låta pengarna ligga en stund, kanske spela för någon hundralapp och sen plocka ut allt i cash till ett annat konto. som jag ser det borde det ju funka. Någon som har erfarenhet av detta?

Det fungerar alldeles utmärkt om

a) Sajten rapporterar det som köp, och inte som cash advance
b) Sajten inte kan sätta in det på samma kreditkort igen. Sajten vill alltid sätta tillbaks till samma insättningsmetod som pengarna kom in, men ibland går det inte.

Exempelvis Mastercard tillåter oftast inte återbetalning från spelsajter, så de kan användas på det här sättet. Visa tillåter däremot oftast återföring från sajten, så där går det inte att utnyttja.
 

Riokalle

Medlem
Min fru fick sitt BA Visa-kort klonat i Brasilien, det spärrades vid upptäkt men man hade redan hunnit handla för en hel del.
Allt betalades tillbaka av Visa men poängen fick hon behålla ha ha.
 

agehall

Medlem
Men vänta nu, får man inte poängen först när fakturan betalas?? Hur kan man då få poäng på transaktioner som gjorts med ett stulet kort..?
 
Toppen