Senaste nytt

Titlar på namnet i biljetten

TjudöBoy

Medlem
Skämt å sido, använder nog själv titeln "Capt" då den finns och jag tror att man kan få ngn fördel av den, man är väl en medveten resenär... ;)
 

Joakim P N

Medlem
Och att skilja på fröken och fru känns väl inte helt tidsenligt . . . ändå envisas de flesta flygbolag. Kändes lite fånigt att välja fröken när jag skulle boka en biljett till min 64-åriga ogifta mamma.
 
A

Aurora

Guest
Och att skilja på fröken och fru känns väl inte helt tidsenligt . . . ändå envisas de flesta flygbolag. Kändes lite fånigt att välja fröken när jag skulle boka en biljett till min 64-åriga ogifta mamma.

Enn miss? Finnes det hos noen flygbolag? Eller er det mest i brevpost? (Vet jeg har fått noen brev med miss).

Enn så lenge går jeg enda som Frk, can't wait to upgrade to Dr.
 

Johan_G

Medlem
Jag gjorde en bokning hos UA härom dagen och lyckades klanta till det så pass att min sambo blev en MR. Nu tror jag inte att det spelar någon större teater mer än att hon kommer bli sur när hon får se boardingkortet så jag hoppar nog över att få det ändrat. För övrigt heter jag "Professor Doktor" på mitt Sixtkort.
 

henrik l

Medlem
Boka direkt på SQ's hemsida så ser ni en hel drös med titlar att välja mellan. HRH (His royal highness), HH (His holiness), President osv..

"His holiness" skulle ju vara en grej att bli titulerad som, måste boka SQ vid tillfälle:D Annars kryssar jag alltid Dr när det är möjligt och jag tror BA + eventuellt Cathay har uppmärksammat det någon gång. Däremot vet jag ju att tyskarna är "titelsjuka", så där står jag som Dr Prof, eller om det är tvärtom om i M&M:rolleyes: Hade en Lifemilesbokning FCO-FRA i somras med LH i C och jag kunde inte motså att lägga in mitt M&M-kort i bokningen bara för att testa. Och mycket riktigt verkade titeln ha slunkit genom systemet så jag hälsades som "prof Kalkyl" vid vid frukostserveringen:D Tysk effektivitet:cool:
 

pep

Medlem
Dr. Pedersen, I assume? Nogle gange bliver man kaldt på hvis en anden passager er lidt dårlig. Det klares for det meste med en beroligende sludder. Hvis der er en stroke eller værre må man vel bekende at det måske ligger lidt udenfor ens faglige kompetance. Pretending makes the life worth living..: If we don't have excitement in our lives, what are we doing?
 
Toppen