Titlar på namnet i biljetten

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jonas C, 5 September 2014.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något som jag länge grubblat över är SAS användande av titlarna Mr och Mrs på biljetter och boardingkort. På vissa destinationer t.ex Amsterdam eller Dublin står inte titeln Mr i biljetten medan titlar används till London, Newark och Paris, mfl. Är det bara slump eller finns det ett system för när titlar används?

Jag vet att det tidigare varit snack om att avskaffa titlarna i namnet helt och hållet.

2. Jag är "Wing Commander" hos Qantas. Förutom någon enstaka honnör och fråga om jag ville ta över spakarna på en A380 så har det inte gjort så stor skillnad.

qantas.jpg

ACervin, mry, swede77 och 7 andra gillar detta.
  3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    He he. Flottiljchef...

4. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flyger som Dr på mina bokningar med de bolag som använder titlar. Har även åkt som Mrs med Malmö Aviation (TF) en gång av misstag.

SNIFF, Jan Petterson, Joakim P N och 4 andra gillar detta.
  5. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kör med samma som doc där det går, ger ibland lite extra trevligt bemötande på Lufthansa gruppen mm.

6. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Boka direkt på SQ's hemsida så ser ni en hel drös med titlar att välja mellan. HRH (His royal highness), HH (His holiness), President osv..

7. Inte behöver du vara blyg, "kom ut" bara! Här e ju bara vänner... :D

mry och iRobert gillar detta.
  8. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, ska fundera på saken. Ringde faktiskt Malmö Aviation (TF) för att höra om jag skulle ändra titeln när jag märkte att det var fel, men de skrattade bara och sa att det inte var något problem. Poängen kom in till mitt Malmö Bonus-konto också.

Bara för att visa på att det @agehall säger om resebyråer oftast stämmer vägrade landstingets resebyrå (som jag ibland tvingas ha kontakt med på grund av lagen om offentlig upphandling) boka med titel. De hävdade att man var tvungen att boka som "herr" eller "fru". Jag sa att det var konstigt då jag, när jag flyger med samma bolag privat använder titel utan problem. Då möttes jag med ett förvånat "Jasså?".

henrik l gillar detta.
  9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Deras "jasså" refererade kanske hellre till att du överhuvudtaget flög privat :D

10. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske det. Det kan också referera till att jag föredrar business class (C) eller First (F) framför ekonomi (Y).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!