Senaste nytt

Tipsa nybörjaren om bra business long haul-produkt

agehall

Medlem
Imho ska man dock inte hänga upp sig allt för mycket på lie-flat. Det funkar utmärkt att sova i Swiss stolar också...
 

Palazzi

Medlem
Ethiopian har kanske inte världens bästa stolar, men trevliga priser, trevlig personal & bra catering.

FRA-ADD-SEZ i Januari kostar 15.000kr T/R i Business restricted. Det ligger fortfarande kvar en notis på hemsidan om att det är 2 för 1 om du bokar till Seychellerna, vilket skulle ge 7.500kr /pers.
Du får troligen bara poäng för en resande (även om det är oklart). Om intressant: Ring deras tyska kontor och fråga innan avresa för att försäkra dig om att 2 för 1 fortfarande gäller.

På Seychellerna är du iaf garanterad värme och bad.

Notis: Det är DYRT på Seychellerna
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Oj vad mycket svar, ni är för goa :)

Har flugit Air Canada två gånger i år och även om det är lie-flat så är stolen ganska trång och hård enligt min mening. Dessutom ganska skräpigt ombord. (De har ganska snabba turn-arounds) Servicen ombord var ganska kylig och maten inget speciellt.

Ok, det verkar vara så att nordmaerikanska bolag ligger ett snäpp under va?


Vill du testa First med Emirates kan du boka Frankfurt Bangkok oktober för€2800 (23-24000sek)
Kolla sidan vornesitzen.de (såg just att du redan kollat sidan)

Låter billigt men jag tror det är regnsäsong i Thailand då och vi har nog mer tänkt oss ungefär jan-mars.

Några fler flyg med lie-flat i business från Europa

Qantas på deras A380
Lufthansa på deras 747-8 (Washington, Delhi, Bangalore och snart Los Angeles)
Virgin Atlantic
Ethiad
Emirates på deras A380
ANA på deras 787or och några 777or

Som jag trodde var lie-flat, men tydligen verkar inte de som testat dem hålla med om det.
Swiss
Finnair på vissa 330
Brussels Airlines
Turkish Airlines har 177° på deras 777

Qantas verkar ha riktigt fin business med nån slags lounge på själva planet och massagestolar, men jag antar att vinter är högsäsong i Australien. Ska hålla ögonen på Qantas dock, tack för tipset!

Oman Air är också lie-flat.

Man har priser i Business från Tyskland för runt 2000EUR, bla Bangkok, Kuala Lumpur, Male (tom 31/12-2012)

Oman Air har egna lounger i Muscat och Bangkok.

Oman Air Lounges | Oman Air

Tackar åter, ytterligare ett bolag att ha under uppsikt!

Imho ska man dock inte hänga upp sig allt för mycket på lie-flat. Det funkar utmärkt att sova i Swiss stolar också...

Noterat, huvudsaken är ju inte vad det kallas utan att man sover bra! Vi är som sagt vana vid economy där vi kommit fram till t.ex. Tokyo utan att ha sovit mer än en timme och klockan är 7.30...

Ethiopian har kanske inte världens bästa stolar, men trevliga priser, trevlig personal & bra catering.

FRA-ADD-SEZ i Januari kostar 15.000kr T/R i Business restricted. Det ligger fortfarande kvar en notis på hemsidan om att det är 2 för 1 om du bokar till Seychellerna, vilket skulle ge 7.500kr /pers.
Du får troligen bara poäng för en resande (även om det är oklart). Om intressant: Ring deras tyska kontor och fråga innan avresa för att försäkra dig om att 2 för 1 fortfarande gäller.

På Seychellerna är du iaf garanterad värme och bad.

Notis: Det är DYRT på Seychellerna

Ok, tackar, Seychellerna finns absolut med på vår lista :)

Och deras business ser ju inte allt för dum ut av de bilderna Jacob la upp.

Håller ett vaksamt öga på Oman Air alltså :)

Om du kan tänka dig att ta dig till Barcelona, så kan du flyga med Singapore Airlines till Sao Paulo. Hittade priser i November för runt 21.000SEK per person i business tur och retur. Dock är nog loungerna i Barcelona och Sao Paulo inte mycket att hurra för, kanske nån som vet?!

Nja att ta mig till städer så långt bort är inte aktuellt.

I övrigt: Miami/Fort Lauderdale skulle funka också (t.ex. för kryssning)!
 

NyfikenGrau

Medlem
Nu är jag nyfiken på om det går att se någonstans hur välutrustad respektive arrival lounge är, eller om man måste gå in på varje bolags/flygplats sida och kolla...kan väl tänka mig att det mest är stora flygplatser som kommer ifråga, typ Bangkok,Singapore, Hong Kong, Johannesburg, Sao Paolo, Mexico City, Miami...men man kan alltså utgå ifrån att det bara finns på respektive bolags hemmaflygplats?

Edit: agehall: Ja det låter ju som ett minus.. ;)
 

agehall

Medlem
Ja, räkna inte med arrival lounge på andra ställen än hemmabasen. Det kan finnas, men det är långt ifrån säkert.

Dessutom är det inte lika viktigt när man flugit C/F som om man just kommit av en 10h flight i Y.
 

Concorde

Founding Member
Senator: hur var 112 för övrigt och var satt du på UD? Visst är JFK T7 helt suverän redan som business/Silver. (ursäkta trådkapingen).
 
Toppen