Senaste nytt

Tipsa nybörjaren om bra business long haul-produkt

Palazzi

Medlem
Jag antar att vi endast diskuterar lie-flat och inte angled lie-flat, som de flesta bolag har. Om man vill ha en riktig lie-flat finns det faktiskt inte så många alternativ från Europa..

De här är bolagen (inom de tre allianserna) som erbjuder complete lie-flat bed från Europa:

One World = 1 Cathay, 2 BA, 3 Royal Jordanian (antagligen inte ett alternativ)
Star Alliance = 1 South African, 2 Singapore Airlines, 3 United Airlines (inget vidare i övrigt), 4 Air Canada, 5 Air NZ
Skyteam = Delta

Numreringen utgör ingen ranking
 

Senator

Moderator
Förlåt, jag var inloggat när jag kopierade länken:
https://www.britishairways.com/travel/holiday-sale/public/en_de?source=R01

Priserna från Danmark är också bra:
https://www.britishairways.com/travel/holiday-sale/public/en_dk?source=R01

När det gäller Swiss så är deras stol/säng helt platt, men det känns delvis som en "skal" som man glider in i. Min erfarenhet är skulle säga så här:

Stol/säng
1. BA
2. Swiss

Mat & Dryck ombord

1. Swiss
2. BA

Lounge för affärsklass (LHR respektive ZRH)
1. BA
2. Swiss

Personal ombord
1. Swiss
2. BA

Jag kom hem igår med BA112 från JFK. BA CW sängen är svårslagen om man vill sova. Dock kan mat & dryck vara lite "hit or miss" på samma sätt som besättning. Swiss är mycket jämnare standard.

Dock kollade jag lite priser med Swiss från TXL och det finns inte så roliga priser. Gällande "Arrivals Lounge" är det nog bara applicerbar utanför större hemmaflygplatser som LHR eller ZRH. Sedan verkar ni vilja resa västerut, och då spelar det mindre roll eftersom det är en dagsresa.

American Airlines (AA) har en del schyssta priser till Karibien där man kan åka via USA med stopover. Jag skrev om dessa här:
http://www.businessclass.se/flygbil...n-american-airlines-fran-23-000-sek-inkl.html

Jag ser att priset från TXL är ungefär samma som från ARN till CUR. Har inte kollat dom andra.

Lycka till!
 

NyfikenGrau

Medlem
Palazzi, det var som fan, ärligt talat...hade jag ingen aning om! Jag trodde Finnair, Swiss och en massa andra hade riktig lie-flat.

RJ har jag iofs hört bra om, påminner tydligen lite om Turkish.

Men BA är ju nästan de enda här som kombinerar stort utbud med bra priser (kollat priser lite av och till senaste året).

South African vore intressant om de kör kampanj även om agehall inte riktigt kunde rekommendera dem.
Air Canada låter också intressant, vill minnas att de brukar ha rätt bra priser.

Har hittills kollat t.ex. denna tyska sida;

So fliegen Sie - vorne-sitzen.de vornesitzen.de

Senator, tackar så mycket för länkarna!
Man kanske kan säga då att vill man ha "fet" arrival lounge ska man ej åka med europeiskt bolag?
Annars låter ju BA kanon.

Stopover i USA kan funka. Vanligt byte där: nej tack.

Som sagt, har någon gång sett att det finns nattflyg även västerut, skulle vara kul om man kunde hitta sådana på något smart sätt. Kan tänka mig att flighter Sydamerika går så ibland (lång flygtid, relativt liten tidsskillnad)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Oj, jag hade ingen aning om att de hade lie-flat. Oavsett så skulle jag nog inte välja SAA för longhaul.

Om jag ska vara ärlig hade inte jag heller någon aning om det tills jag surfade in på deras hemsida igår:p +1 på att undvika SAA på longhaul, rätt dyra brukar de vara också...

BTW. Någon som testat Air NZ nya Business Premier? Är kampanj på London-Los Angeles nu...totalt 22.000 SEK. Det är ju iofs ingen destination som erbjuder 25C på vintern :p . Jag ska ju åka deras premium economy i oktober, så får väl försöka glutta genom skynket ;)
 
Last edited:

cmj

Medlem
Om du kan tänka dig att ta dig till Barcelona, så kan du flyga med Singapore Airlines till Sao Paulo. Hittade priser i November för runt 21.000SEK per person i business tur och retur. Dock är nog loungerna i Barcelona och Sao Paulo inte mycket att hurra för, kanske nån som vet?!
 

cmj

Medlem
Air Canada låter också intressant, vill minnas att de brukar ha rätt bra priser.

Har flugit Air Canada två gånger i år och även om det är lie-flat så är stolen ganska trång och hård enligt min mening. Dessutom ganska skräpigt ombord. (De har ganska snabba turn-arounds) Servicen ombord var ganska kylig och maten inget speciellt.
 

Matsson

Medlem
Vill du testa First med Emirates kan du boka Frankfurt Bangkok oktober för€2800 (23-24000sek)
Kolla sidan vornesitzen.de (såg just att du redan kollat sidan)
 
Last edited:

Magino

Medlem
Några fler flyg med lie-flat i business från Europa

Qantas på deras A380
Lufthansa på deras 747-8 (Washington, Delhi, Bangalore och snart Los Angeles)
Virgin Atlantic
Ethiad
Emirates på deras A380
ANA på deras 787or och några 777or

Som jag trodde var lie-flat, men tydligen verkar inte de som testat dem hålla med om det.
Swiss
Finnair på vissa 330
Brussels Airlines
Turkish Airlines har 177° på deras 777
 
Last edited:
Toppen